Horse Dance - Gevaarlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Horse Dance - Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:37

Ik keek juist naar een filmpje over Horse Dance, iets bekend in Pakistan en Afghanistan.
Moderatoropmerking:
Filmpje verwijderd

Ik vind het er nogal paardonvriendelijk uitzien, hoe ver moet je een paard krijgen om zo'n dingen te doen.
Ik zou ook niet willen weten hoe ze zo'n paard trainen.
Ik vind het er ook vooral gevaarlijk uitzien, de paarden maaien met hun voorbenen enz.

Ik kan er spijtiggenoeg niet meer informatie over vinden, maar na het bekijken van een paar filmpjes heb ik hier toch een eigen mening over.

Dus wat vinden jullie is dit paardonvriendelijk/gevaarlijk of niet?

Anoniem

Re: Horse Dance - Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:38

ik vind het afschuwlijk... ze worden zeker weten neit goed getraind op een nette manier... arme paarden

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:38

Hier was laatst ook al een topic over... ;)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:39

Pfft, doet me denken aan die arme 'piafferende' drommels in Mexico....

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:41

Dat de paarden zo spastisch met hun benen tekeer gaan komt voornamelijk door stress, een mooie piaffe ziet er heel anders uit; veel vloeiender en minder gespannen. Dansen wil ik het dan ook niet noemen. Dit soort bewegingen zijn er ingeslagen.
Daar was idd al eens een topic over met ook een filmpje van hoe ze dit aanleren.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 22-06-10 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:42

Sommige van de ''kunstjes'' die het paard in het filmpje laat zien lijken wat op van die hogeschoolsprongen? Capriole enzo? Maar het ziet er allemaal nogal gehaast en angstig uit, denk ook zéker niet dat dit op een nette manier aangeleerd wordt...

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:43

pfff dit vind ik er ook echt niet vriendelijk uitzien :n eerder angstig en onder dwang

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:43

Dit heeft er volgens mij al eerder opgestaan, hier liep al ooit een topic over...
Dacht dat er in delen van het Midden-Oosten met o.a. scherpe stokken op de benen werd geslagen om paarden zo ver te krijgen.

Maar of het altijd zo gaat weet ik niet, daarvoor heb ik me er niet genoeg in verdiept...
Fijn ziet het er in ieder geval niet uit.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:49

Ik wist niet dat hier al een topic over was, ik heb een beetje rondgekeken maar er niets over gevonden dus opende ik dit topic.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:53

het ziet er niet echt paard vriendelijk uit. :(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:00

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:06

Wat een vreselijk filmpje zeg!! De ontspanning is ver te zoeken en het lijkt me niet dat deze paarden dat voor de lol doen!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:33

Had er nog nooit van gehoord, maar ziet er idd vreselijk uit!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:08

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:11

Als ik het zo zie zou ik denken dat er iets in de hoeven zit waardoor het pijnlijk is als ze de grond raken.
Verschrikkelijk om te zien :n

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:21

En toch valt het me op hoe angstig de paarden ook doen. Dat wanneer ze 'stoppen' het paard toch redelijk relaxt blijft staan..

Ik vraag me echt af waar dit paard zo 'bang' op reageerd, vind de bewegingen toch echt op angst lijken..

En het zwarte paard dat door zijn benen zakt. Dit lijkt me niet uit angst, maar het ziet er zo onnatuurlijk uit.. Ik vraag me echt af HOE ze dit de paarden 'leren'....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:27

renee16 schreef:
En toch valt het me op hoe angstig de paarden ook doen. Dat wanneer ze 'stoppen' het paard toch redelijk relaxt blijft staan..

Dat was mij ook al opgevallen. En dan zou het niet logisch zijn dat er iets in de hoeven zit wat pijn doet, hoewel ik daar ook wel even aan heb gedacht als optie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:28

Ik vind het eigenlijk wel "meevallen" wat betreft mishandeling. Deze bewegingen doen ze ook (niet allemaal hoor) in het wild en zoals ik van de filmpjes kan afkijken gaat het er niet ruw aan toe alleen lijken ze wat kort gebonden,maar dat gebeurd ook behoorlijk vaak in NL ;) Ik wil erg graag weten hoe ze de paarden dit aanleren, dan pas kan ik oordelen of het mishandeling is of niet, aangezien de paarden allemaal in prima conditie zijn, geen wonden etc hebben en idd er weer normaal bijstaan als ze klaar zijn...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:37

Ik heb getemt, er zijn al tig topic geweest over dit onderwerp en die zijn allemaal gesloten..

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:44

Dit is echt zielig, het lijkt een beetje op de trucjes van de Spaanse rijschool in Wenen, maar dan veel te snel uitgevoerd door die paarden, zoder controle. De trucjes in Wenen zijn niet zielig, maar goed aangeleerd, veilig en jaren training, trucjes die paarden ook in de natuur doen. Het ziet er voor mens en paard niet veilig uit, en dit zijn beweging die paarden echt niet in de natuur doen. Hoe hebben ze dit paarden ooit veilig geleerd?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:58

In één van de andere topic staat een filmpje over het aanleren. Het paard loopt aan 'de lange teugel' waar hij constant word ingehouden en word met een trommel opgehits, dan maakt hij vanzelf de bewegingen die hier te zien zijn.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:01

Ik vind het echt verschrikkelijk om te zien.. hoe kun je nou zoiets doen? Ben je dan zo egoïstisch en harteloos? :n

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:20

Buiten dat dit soort filmpjes met grote regelmaat op bokt voorbij komen, stellen we filmpjes waarop (dieren)mishandeling te zien is, niet op prijs. De topics op LN zijn met die reden gesloten en de filmpjes verwijderd, op RT-D dus idem dito.