Hoe trainen jullie je paard naar een wedstrijd toe?
Hoe vaak train je in de week? Hoelang? Wat voor oefeningen?
Geef je hem de week voor de wedstrijd extra veel rust of train je net nog wat harder?
Brand los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en die leer ik dan een aantal keren en de keren dat ik die noet oeffen pak ik vaak een aantal oeffeningen uit de proef mee.

liesje1986 schreef:In principe begin ik altijd met loswerken en bevestigen van de basis van mijn paard. De laatste paar dagen voor een wedstrijd stel ik mijn paard iets meer bovenin in en pak ik soms wat lijntjes uit de proef mee. Bij een vierjarige is de opbouw naar een wedstrijd minder duidelijk te zien.
Professor schreef:liesje1986 schreef:In principe begin ik altijd met loswerken en bevestigen van de basis van mijn paard. De laatste paar dagen voor een wedstrijd stel ik mijn paard iets meer bovenin in en pak ik soms wat lijntjes uit de proef mee. Bij een vierjarige is de opbouw naar een wedstrijd minder duidelijk te zien.
Wat bedoeld u met stel ik mijn paard meer boven in?
Relatieve oprichting heeft men toch altijd, het is toch niet functioneel om een paard lager of hoger in te stellen als voor de oefening (verzameling) nodig is?
DL_ schreef:Daar wil ik even op inspringen. Waarom is dat in jouw ogen niet 'nodig'?
Mijn inziens is het altijd nuttig om thuis in training meer te doen en van je paard te vragen dan in een proef gevraagd wordt. Juist door het thuis in training soms een tikje moeilijker te maken dan het op wedstrijd is zorgt voor een voorsprong op wedstrijd. Bovendien is in mijn ogen gymnasticeren van je paard het allerbelangrijkst.
DL_ schreef:Akkoord. Ik vraag me af waarom het in uw ogen niet nodig is om een paard hoger of lager in te stellen dan voor een oefening nodig is.
Waarom niet in een travers/appuyement o.i.d. het paard een keer wat lager in te stellen dan in de proef gewenst wordt? Juist daardoor los je in mijn ogen blokkades op in het lijf. Hoger instellen dan noodzakelijk ben ik geen voorstander van.
Wat is uw mening dan daarover?
!
. Ook doe ik op die dag voor de wedstrijd nog 1 keer mijn proef oefenen, en daarna lekker uitstappen en klaar maken!. Ik ga niet extra trainen voor een wedstrijd maar gewoon zoals altijd lekker rijden! 
! en niet extra geen extra vrij gewoon lekker normaal doen, daar maak je, je paard ook niet gespannen mee!