Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

keeltje17 schreef:zoals de titel al zegt:)
wil graag weten wat jullie ervan denken/vinden:)
no ruzie, een gezellig topic aub.

) marise83 schreef:als je ze goed gebruikt geen probleem... Als je paard steeds aan de kletter gaat en totaal niet wil stoppen (lichamelijk en alles nagekeken) kies dan voor je veiligheid en hang er een slof aan, als is het maar om een paar keer te laten merken dat er een grens is aan er vandoor gaan
Zelf rij ik buiten met een martingaal, ze gooit dr hoofd zo hoog dat ik niks te zeggen heb, puur uit enthousiasme en soms als iets heel eng is.. Een martingaal vind ik ook niet echt een hulpteugel, omdat je er een paard niet mee in een bepaalde houding dwingt..
Skygirl schreef:marise83 schreef:als je ze goed gebruikt geen probleem... Als je paard steeds aan de kletter gaat en totaal niet wil stoppen (lichamelijk en alles nagekeken) kies dan voor je veiligheid en hang er een slof aan, als is het maar om een paar keer te laten merken dat er een grens is aan er vandoor gaan
Zelf rij ik buiten met een martingaal, ze gooit dr hoofd zo hoog dat ik niks te zeggen heb, puur uit enthousiasme en soms als iets heel eng is.. Een martingaal vind ik ook niet echt een hulpteugel, omdat je er een paard niet mee in een bepaalde houding dwingt..
Dat hoor je sowieso niet met hulpteugels te doen..
had eigenlijk moeten schrijven: niet in een bepaalde houding kunt dwingen...