Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Niet aan beginnen zonder intensieve hulp, je verprutst daar volledig zijn draf mee als je het niet goed doet en zit je met een paard in zweefdraf wat amper nog te corrigeren is.
Zelfs topruiters zullen bij een nieuw paard de eerste pasjes piaffe en passage vaak aanleren met hulp van een collega ernaast.
Richt je liever op de wissels en evt galop pirouettes want die heb je eerder nodig en zijn ook niet eenvoudig.
keeltje17 schreef:Sizzle schreef:Niet aan beginnen zonder intensieve hulp, je verprutst daar volledig zijn draf mee als je het niet goed doet en zit je met een paard in zweefdraf wat amper nog te corrigeren is.
Zelfs topruiters zullen bij een nieuw paard de eerste pasjes piaffe en passage vaak aanleren met hulp van een collega ernaast.
Richt je liever op de wissels en evt galop pirouettes want die heb je eerder nodig en zijn ook niet eenvoudig.
hmm okeej, en als ik met een prive leraar er alvast aan begin?. Ik snap zeker dat het moeilijk is en niet 123 te rijden is.
Maar wil het heel graag en wil ook graag heel ver komen maargoed. ik begrijp het wel:)
melissaxx94 schreef:Heb dat ook met mijn M2 pony gedaan!
Heet maken met een zweep dat ze echt heel sterk worden.
En als ze zo heet zijn rustiger laten draven af en toen aantikken. En anders vanuit stap rustig aantikken en beetje tegenhouden dan gaan ze dat ook vanzelf doen. Met me pony deed ik ook vliegende wissels, appuyeren in galop, passage alles wat daar eigenlijk bijhoorde
melissaxx94 schreef:Heb dat ook met mijn M2 pony gedaan!
En als ze zo heet zijn rustiger laten draven af en toen aantikken. En anders vanuit stap rustig aantikken en beetje tegenhouden dan gaan ze dat ook vanzelf doen. Met me pony deed ik ook vliegende wissels, appuyeren in galop, passage alles wat daar eigenlijk bijhoorde
Bizzybijtje schreef:melissaxx94 schreef:Heb dat ook met mijn M2 pony gedaan!
Meen je dit nou serieus![]()
Alle oefeningen moeten toch écht ontspannen gebeuren hoor.
Dus hoe je hier bezig bent is ook niet echt je-van-het