ik en mijn vriendinnen vragen ons af hoe jullie aan de teugelrijden.
sommige mensen zagen maar dat is niet goed en andere doen weer iets anders..
hoe rijden jullie aan de teugel?
doegg!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lailapri schreef:komt ze er dan achter hoe andere bokkers aan de teugel rijden?
niellaaa schreef:handen een beetje laag.
en een beetje kneden met die teugel.
bij elk paard is het een beetje anders.
dus dat moet je eenbeetje uitproberen
maar meestal je buitenteugel gewoon stil houden.
en je binnen teugen kneden.
dan is het meestal zo dat ze een BEETJE beginnen te kauwen en te buigen![]()
x
lailapri schreef:als we dan toch gaan discuseren wil ik ook graag mijn steentje bijdragen.
Jullie spreken over hand en been, maar waar zitten je handen en benen uiteindelijk aan vast?
Wat gebeurd er als je bezig gaat met je hand? Is het paard in zijn buik porren dan wel zo aardig en gaat hij dat wel onspannen?
Coby schreef:Dit is eigenlijk niet uit te leggen, instructie is echt nodig!
Kneden, trekken, spelen.....allemaal niet de juiste manier.
Het paard moet goed aan het been zetten, met lichte weerstandbiedende hand NODIG je het paard uit om het been aan te nemen, enz.
Edit als reactie op voorgaande post, ik geloof wel in een constante lichte aanleuning.
lailapri schreef:maar ik krijg toch echt het beeld van teveel aan de voorkant en dan maar flink aansporen.
Maar dat even ter zijde. Als ik het zo lees kun je dus paadrijden als je een beetje gedoseerd hand en been kunt gebruiken?
Ben ik raar als ik zeg dat ik een paard zonder been en hand kan rijden en vanuit daar mijn hand en been laat meegaan.
Zelf ben ik nogal een beelddenker maar zie dan een heel vreemd plaatje in mijn hoofd
Coby schreef:lailapri schreef:maar ik krijg toch echt het beeld van teveel aan de voorkant en dan maar flink aansporen.
Maar dat even ter zijde. Als ik het zo lees kun je dus paadrijden als je een beetje gedoseerd hand en been kunt gebruiken?
Ben ik raar als ik zeg dat ik een paard zonder been en hand kan rijden en vanuit daar mijn hand en been laat meegaan.
Van dit deel van je tekst begrijp ik niet zo veelZelf ben ik nogal een beelddenker maar zie dan een heel vreemd plaatje in mijn hoofd
mwhahaha !