Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ja, je kan je paard overal op leren reageren natuurlijk, dus het is maar net wat je wil
). En zelfs tijdens het rijden kan ik moeilijk gevoel vertalen naar taal...
Begrijp ik het goed dat jij dus elke pas die kleine spier- en bekkenhulpjes geeft om elke pas opnieuw te verzamelen?
)
Rijerijerije schreef:Maar denk eens goed na: als je jezelf lang maakt én tegelijkertijd je (boven)benen aansluit, dan duw je je bovenlichaam omhoog, dus uit het zadel. Dan zit je dus lichter!
En ook weer mooi om het gevoel te krijgen in hoe je die hulp ook in de andere gangen moet uitvoeren. horse_girl schreef:Als ik tempo wil verminderen, maak ik me lang en zwaar. Diep zitten is tempo terug, andersom vind ik ook erg onlogisch klinken.
hestejente schreef:Ik heb het ook geleerd zoals jouw instructrice zegt TS, spanning op je benen (maar niet klemmen), zodat je jezelf wat uit het zadel duwt.horse_girl schreef:Als ik tempo wil verminderen, maak ik me lang en zwaar. Diep zitten is tempo terug, andersom vind ik ook erg onlogisch klinken.
Totdat je de uitleg erbij krijgt. Als je namelijk jezelf lichter maakt kan je paard de achterbenen beter onder zijn lichaam plaatsen, je hoort het paard van achter in de teugels te rijden en dat gaat je niet lukken wanneer je de achterkant tegenhoudt door zwaar te gaan zitten.