Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:Gewoon het werkelijke rijden weer terug laten keren.
En betere opleidingen van instructeurs.
De jeugd gevoeliger maken voor het wel en weh van de paarden.
Sport kan mooi zijn maar mag nooit ten koste van de paarden.
Het is eigenlijk te zot, dat men de regels steeds weer moet aanscherpen, dat de mens zo ver gaat tot dat het verboden word.
peer2005 schreef:Professor schreef:Gewoon het werkelijke rijden weer terug laten keren.
En betere opleidingen van instructeurs.
De jeugd gevoeliger maken voor het wel en weh van de paarden.
Sport kan mooi zijn maar mag nooit ten koste van de paarden.
Het is eigenlijk te zot, dat men de regels steeds weer moet aanscherpen, dat de mens zo ver gaat tot dat het verboden word.
Volledig mee eens maar hoe bewerkstellig je dit?
peer2005 schreef:[quote="Mindfields" Als iedere ruiter en instructeur nu eens begint bij zichzelf?
peer2005 schreef:[quote="Mindfields" Als iedere ruiter en instructeur nu eens begint bij zichzelf?
FaberSmid schreef:Nieuwe regels van de FEI tegen hypereflexi en rollkur.
.
peer2005 schreef:Ik weet het niet, want hoe kan je checken of een verbod op een bepaalde trainingsmethode nageleeft wordt?
Professor schreef:Gewoon het werkelijke rijden weer terug laten keren.
Mindfields schreef:Als iedere ruiter en instructeur nu eens begint bij zichzelf?
peer2005 schreef:Ook dat klinkt mooi en idealistisch, maar de crux zit er volgens mij in dat winnen (eer en geld) de boel verpest.
De mensen die echt wat te vertellen (en die hoeven het echt niet met elkaar eens te zijn) hebben laten het steeds vaker afweten omdat er zo geen lol meer aan is. jasmijn78 schreef:gut, gut gut... Gaan we weer... Vroegah... was natuurlijk ALLES beter
Professor schreef:Nee jasmijn78, u schiet totaal ernaast, de regels van nu navolgen, bovendien zijn de opleidingen van de instructeurs verwaterd, gewoon niets meer.
Professor schreef:Men begrijpt elkaar niet eens meer, daarmee bedoel ik de instructeurs onderling aangezien ze verkeerd opgeleid worden.
Professor schreef:Wanneer zij gewoon opgeleid zouden worden naar de reglementen van de KNHS en F.E.I. zouden de problemen die er nu zijn er geheel niet zijn.
Professor schreef:U schopt nu even op dit topic tegen iedereen, maar u zelf heeft geen onderbouwde antwoorden.
Professor schreef:Uw speeltje is afgenomen, verboden, en nu moet iedereen die het goed vind dat de regels weer in acht genomen worden er aan geloven?
Professor schreef:Bovendien heeft mijnheer FaberSmid een goede opmerking geplaatst, nl de Nederlandse Handleiding, wanneer daarna gejureerd zou worden en instructie gegeven, dan zou het zeker in de basissport niet zo´n rotzooitje zijn.
vur schreef:Verbeter de wereld en begin bij jezelf is ook mijn credo. De nieuwe regels van de FEI zijn kletskoek. Ze moeten wat mij betreft dit veel breder trekken. Elk geweld is toch verboden? Daar hebben ze toch al regels voor? Als ze die nou eens gewoon handhaven!
jasmijn78 schreef:Daar heb je gelijk in. Op het gebied van handhaving kan het nog beter, en dan met name in de basis. Maar zie mijn probleem hierboven bij de organisatie van wedstrijden. Als de grote critici zich nou even aanmelden voor een jurycursus en zich aanbieden om tegen een schamele vergoeding in hun vrije tijd naar losrijdende ruiters te komen kijken?
Citaat:Er is geen nieuwe regel TEGEN hyperflexie. Er is enkel een nieuwe regel tegen met geweld geforceerde hyperflexie....
Citaat:WAT valt er in vredesnaam te winnen in de dressuur? Een dom lintje en als je met een eerste plaats met 25 euro naar huis gaat dan is dat veel.
jasmijn78 schreef:Nou, bij het begin beginnen dan maar he? Ik organiseer dit jaar 4 dressuurwedstrijden. Ben je official? Dan nodig ik je bij deze uit om toezicht te houden op het welzijn tijdens het losrijden, toe te zien of mensen we de regels navolgen. Aangezien je hier de mond vol hebt van hoe het moet, neem ik aan dat je in de praktijk ook actief bent om het 'kwaad' te bestrijden? Het is voor mij al een hele toer om voldoende gekwalificeerde juryleden te krijgen om alleen al de proeven te beoordelen, dus je bent welkom.
jasmijn78 schreef:Ja hoor, dat klopt. Er zijn veel onkundige instructeurs. Maar vele van hen profileren zich juist met hun eigen visie (neem de rechtrichtgoeroe, Bent Branderup etc) Die zullen nooit een opleiding bij de KNHS gaan volgen. Die profileren zich gewoon met een feel-good verhaal. Dus hoe de KNHS ook zijn best doet; ze zullen nooit alle instructeurs bereiken. En er blijven altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen lessen, of geen kritiek kunnen verdragen en daarom naar een feel-good goeroe in het 'alternatieve' cirquit vluchten. En vaak zijn dat nog de mensen en goeroes die een foto van zichzelf naast het woord 'paardenwelzijn' in het woordenboek zien staan.
jasmijn78 schreef:Wie zegt dat de basissport een rotzooitje is? Er zijn en blijven altijd verbeterpunten, maar de basissport is logisch en gestructureerd opgebouwd. Dat het niveau van de ruiters niet altijd je-van-het is, is niet volledig te wijten aan de wijze waarop de sport georganiseerd is. Het is gewoon een afspiegeling van het niveau van de gemiddelde paardensporter. Het gemiddelde niveau van paardensporters die NIET aan wedstrijden deelnemen zal in de praktijk echt niet hoger liggen (al denken niet-wedstrijdrijdende paardensporters natuurlijk graag van wel). En nogmaals: het voordeel van de sport is dat er dan nog enigzins zicht en controle is op wat de mensen doen.