Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Iris82 schreef:Hoe hoog waren de sprongen?
petitparis schreef:met een voetbalk bedoel je toch een balk op de grond tegen de staanders, of zie ik dit mis, wij noemen het nl een grondbalk
kan me wel niet herinneren dat er bij ons vroeger in de springles een grondbalk gelegd werd bij in-uitjes, dubbels, oxer,...
hooguit bij het insrpingen als de drafbalk in de weg lag of bij specifiek hoogtesprongen.
manonutjuh schreef:Ik zou toch een grondbakje gebruiken. En dan aan 1 kant omhoog doen. Anders wordt het gat tussen de hindernis en de grond te groot voor de paarden om goed te kunnen zien.
Wanneer je de in-uitjes als kruisjes neerzet, kun je goed zonder grondbak.
manonutjuh schreef:Op zich staat dit niet zo hoog, weet niet hoeveel ervaring de pony heeft?Een grondbalk maakt het gewoon wat makkelijker voor de paarden, ook om de afstanden tussen de hindernissen te schatten. Anders zou ik voor kruisjes gaan, dan gewoon aan de zijkant wat hoger doen, zodat die in het midden op gelijke hoogte blijft, zoals nu het steiltje. Is ook goed om in het midden te richten..

arsiana_x schreef:manonutjuh schreef:Op zich staat dit niet zo hoog, weet niet hoeveel ervaring de pony heeft?Een grondbalk maakt het gewoon wat makkelijker voor de paarden, ook om de afstanden tussen de hindernissen te schatten. Anders zou ik voor kruisjes gaan, dan gewoon aan de zijkant wat hoger doen, zodat die in het midden op gelijke hoogte blijft, zoals nu het steiltje. Is ook goed om in het midden te richten..
De pony heeft wel wat ervaring hoor.
En kruisjes had ik ook voorgesteld aan de lesgeefster,
omdat 5 van de 6 ruiter niet mooi in het midden van de sprong sprongen.
Mar haar antwoord was: dan moeten ze het maar leren