Wat zou een eventuele motivatie zijn, om het WEL of NIET te doen?
Ben benieuwd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nozliwki schreef:Als in een discussie argumenten goed omschreven en onderbouwd worden, kun je daar nieuwe inzichten door krijgen en zou dit een motivatie kunnen zijn om je eigen handelen en/of denken aan te passen.
Heino schreef:modie schreef:Wetenschappelijk bewezen?
Zou je dan je mening omzetten in actie?
Niet voordat ik zelf het onderzoek gelezen heb. Wetenschappelijke onderzoeken rammelen vaak aan allerlei kanten en hebben tekortkomingen die men helaas niet de publiciteit in schopt.
pharagirlke schreef:Hangt er van af hoe het onderzoek gedaan is en door wie.
pharagirlke schreef:modie: nee hoor, ik neem als voorbeeld de bitloze onderzoeken uitgevoerd door Dr Cook... Die man verkoopt bitloze hoofdstellen... Vind jij dat geloofwaardig?Dus als een anti-rollkur persoon een onderzoek gaat doen waar uit komt dat rollkur slecht is, ja sorry, maar dat is niet geloofwaardig.
Heino schreef:Wat Phara zegt.
Plus, hoeveel paarden hebben ze onderzocht? Wat waren de condities van deze dieren? Hebben ze ook paarden op een "normale" manier gelongeerd en dit vergeleken etc.?

KiWiKo schreef:ik heb in mijn boktcarriere heel regelmatig mijn mening bijgesteld omdat een bokker mij kon overtuigen van diens mening.......
wetenschappelijke bewijzen mbt dieren in in mijn ogen erg lastig........ zeker het Hyperflexie ding.
Als dat niet goed uitgevoerd word dan richt het schade aan ja........ lijkt mij wel
dus een onderzoek naar Anky haar paarden tijdens training is een objectief onderzoek........ naar iedereen die wannebe anky is is het onderzoek al bij voorbaat kansloos omdat die mensen waarschijnlijk niet eens weten wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn

qua spierkracht en lijf
door training verkregen........... KiWiKo schreef:hihihi......... sorry, maar hoe kan je in hemelsnaam hyperflexie testen op een gelongeerd paard![]()
![]()
![]()
alleen de gedachte is al absurd
ten eerste moet het paard het kunnen, althans fysiek en emotioneel eraan toe zijnqua spierkracht en lijf
door training verkregen...........
als ik dit zo lees is het weer een van de waardeloze onderzoeken die nergens over gaan.......
de twee onderzoeken waar Anky haar paarden aan onderworpen zijn zijn positief uitgevallen.........
en de enige ervaringsdeskundigen zijn anky haar paarden..........
de paarden van wanneby ankies zullen nooit enige test positief doorstaan
modie schreef:pharagirlke schreef:modie: nee hoor, ik neem als voorbeeld de bitloze onderzoeken uitgevoerd door Dr Cook... Die man verkoopt bitloze hoofdstellen... Vind jij dat geloofwaardig?Dus als een anti-rollkur persoon een onderzoek gaat doen waar uit komt dat rollkur slecht is, ja sorry, maar dat is niet geloofwaardig.
Het wordt toch terdege kundig uitgevoerd, dacht ik zo?
En wat bedoel je met anti-rollkür-persoon?
Dat Gerd Heuschmann bij de FEI gaat mee discussiëren heeft volgens mij, niet zo heel veel van doen, met dit onderzoek?
Maar ook al, zou dit wel waar zijn. Als het wetenschappelijk aangetoond kan worden, wat is er dan mis mee?
modie schreef:Als je het stukje gelezen had, had je kunnen lezen, dat de paarden eerst met lange bijzets zijn gelongeerd.
modie schreef:KiWiKo schreef:hihihi......... sorry, maar hoe kan je in hemelsnaam hyperflexie testen op een gelongeerd paard![]()
![]()
![]()
alleen de gedachte is al absurd
ten eerste moet het paard het kunnen, althans fysiek en emotioneel eraan toe zijnqua spierkracht en lijf
door training verkregen...........
als ik dit zo lees is het weer een van de waardeloze onderzoeken die nergens over gaan.......
de twee onderzoeken waar Anky haar paarden aan onderworpen zijn zijn positief uitgevallen.........
en de enige ervaringsdeskundigen zijn anky haar paarden..........
de paarden van wanneby ankies zullen nooit enige test positief doorstaan
Dus jij vindt, dat alleen Anky haar paarden hier toe in staat zijn??
En toch wordt dit meer nagedaan, dit longeren, dan je denkt
wij jan doedelzak ruiters met onze htk paarden komen niet eens in de buurt van