Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FaberSmid schreef:Roodvos dat heeft u mooi beschreven.
Modie kunt u ons uitleggen hoe u dat zonder halve ophoudingen doet, alleen met u zit en kuiten?
FaberSmid schreef:? ik verwar niks, wij hebben alleen contact hierover gehad per pb? En ik stel u de vraag hier openbaar, omdat mij dat zeer interessant lijkt. Volgens mij verward u het een met het ander? Zoals u weet ben ik op fokt verbannen.
FaberSmid schreef:Wat denk u zelf? U weet toch de geschiedenis en herkomst van het Nederlandse paardrijden? Van Napoleon of Hitler? Dit soort spelletjes kunnen we blijven spelen. Maar ik ben benieuwd naar uw rijden zonder "halve" ophoudingen. Omdat ik daar van kan leren, het is dan ook jammer dat het bij de eerste clinic niet ter sprake komt. Bij de volgende clinic lijkt me dat juist zeer interessant. Het doet me aan een ander systeem denken, aquarijden. Dat heb ik niet van mezelf maar van horen en zeggen via klanten. Een clinic heb ik nog niet kunnen bewonderen, wel negatief schrijven kunnen lezen. Maar daar heb ik niks aan, ik wil dat zelf ervaren, om te kunnen begrijpen.
Wel leuk weetje, als men bekend is met het Nederlandse rijden zoals de handleiding. Dan is het Duitse rijden niet eens vreemd, zeer begrijpelijk.
modie schreef:Jonge paarden die nog niet zo goed "luisteren" naar zit(gewichts)hulpen en dan met name de gewichtshulpen terug, rijd ik met een zeer, zeer lichte halve ophouding.
Die leer ik ook, in het begin de "parade-punten", weten ze gelijk waar ze aan toe zijn
Professor schreef:modie schreef:Jonge paarden die nog niet zo goed "luisteren" naar zit(gewichts)hulpen en dan met name de gewichtshulpen terug, rijd ik met een zeer, zeer lichte halve ophouding.
Die leer ik ook, in het begin de "parade-punten", weten ze gelijk waar ze aan toe zijn
Alle paarden moeten luisteren naar lichte halve ophoudingen, maar wat zijn parade punten?
U wilt toch daarmee niet zeggen dat u altijd op de zelfde punten het paard terug neemt????
Dat is programmeeren, een van de dingen die men juist niet doen moet.
Professor schreef:modie schreef:Wat vind u de beste methode voor u zelf?
Beweging door verzameling,
of
Verzameling door beweging
Legt u mij dit eens uit???
Begrijp niet wat u hier mee bedoeld.
Kan wel gissen, maar zijn zo vreemde zinnen.