Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loveNicos schreef:onderlangs heb je zeker meer tezeggen, maar ik zal er niet mee op buitenrit gaan daar moet je lekker met lang teugeltje moeten kunnen rijden voor mij idee.....
loveNicos schreef:onderlangs heb je zeker meer tezeggen, maar ik zal er niet mee op buitenrit gaan daar moet je lekker met lang teugeltje moeten kunnen rijden voor mij idee.....
Sonja schreef:Kan ook gewoon voor je eigen gevoel van veiligheid zijn. Ik neem ook alles mee, maakt me niet uit, maar wel met een slof d'r om. Zit tussen m'n eigen oren, ik weet het. Maar ik wil echt zeker weten dat ik een rem heb als het nodig is. Als peerdjelief niet dramt, werkt de slofteugel niet in...
) llies schreef:Geeft een enorm veiligheidsgevoel en is best wel handig als je paard geen zin heeft om na een geweldig stuk sjeesgalop te vertragen. Ik doe hem altijd onderlangs op wandeling.

. Om dan maar te zeggen dat ik niet buiten moet rijden vind ik ronduit belachelijk! Ik weet echt wel hoe ik er mee om moet gaan en juist dan is het alleen maar veiliger en goed voor het vertrouwen (overigens ook voor het paard!). Zo had ik laatst een pony mee die bang was van werkelijk alles (wist ik veel, mij werd verteld dat hij braaf was en dat moest ik dus even testen aangezien het paard voor een zeer angstige ruiter was en naar eigen zeggen een dodelijk braaf paard had gekocht ), maar ik vond hem wel heel erg wakker kijken en dus voor de zekerheid maar een slof omgedaan en dat was maar goed ook! Zonder was ik zeker te weten ergens beland waar ik niet zou horen. Juist doordat ik de slof had kon ik dit paard bij me houden als ze wilden gaan rennen en daardoor kon ik het paard zo neerzetten dat ze kon kijken en zo het paard meer vertrouwen te geven.
. Overigens liep pony dodelijk braaf aan het halster, dodelijk braaf met andere paardjes, dodelijk braaf in de bak. Probleem lag echt alleen buiten en dan moet het dus ook daar opgelost worden
.
zap schreef:Mijn eigen pony heb ik ook weleens met slof buitengereden. Ze had een periode dat alles eng was en dat ging met steigeren/omdraaien/wegrennen. Ik was blij met mijn slof hoor, was binnen een week weer opgelost... (vertrouwen verziekt door slof..??) zonder een gevaar te zijn voor overigens verkeer. Overigens liep pony dodelijk braaf aan het halster, dodelijk braaf met andere paardjes, dodelijk braaf in de bak. Probleem lag echt alleen buiten en dan moet het dus ook daar opgelost worden
.
Sorry, vertrouwen verzieken gebeurd door de ruiter, niet door de slof