Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:14

Ik heb vol verbazing een artikel zitten lezen over de bitbuddy!
Mijn mening... Leer gewoon met druk omgaan in de mond, dan is zo'n product overbodig.

Ik ben erg benieuwd naar de mening van andere mensen en of er al bokkers zijn die dit product kennen en gebruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:15

Wat is een bitbuddy precies? Misschien wel handig om het betreffende artikel erbij te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:16

Wat is het eigenlijk? Heb er nog nooit van gehoord :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:20

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:21

Citaat:
De bitbuddy: revolutionair topproduct dat de lagen van het paard voor de volle 100% beschermt!
Na jaren van ontwikkeling en testen is de bitbuddy een feit. Eindelijk is er een oplossing voor de frustraties die bijna iedere topruiter ervaart: het paard wil vooruit en moet in toom worden gehouden door het bit. Veel toppaarden hebben daardoor last van mondproblemen en dan met name van de lagen. Fabrikanten over de hele wereld hebben hier een passend antwoord op proberen te vinden. Maar tevergeefs. Dankzij de vastberadenheid van Riny Rutjens komt aan deze zoektocht nu een einde. In samenwerking met Alex Willems heeft hij een revolutionaire lagenbeschermer ontworpen die irritaties en beschadigingen helpt voorkomen. Want vooral de lagen van het paard (het tandloze deel van de kaak tussen tanden en kiezen) krijgen het vaak zwaar te verduren. Zeker in de wedstrijdsport!

‘De bitbuddy is een absolute must voor iedere ruiter die de sport, de gezondheid en het welzijn van het paard hoog in het vaandel heeft staan. Maar tegelijkertijd ook wil presteren’

De bitbuddy is een handmatig op maat gemaakt topproduct, dat de lagen van het paard voor de volle 100% beschermt. Deze revolutionaire lagenbeschermer is bovendien toepasbaar in alle takken van de paardentopsport. Van mennen, springen, dressuur, tot het wat ruigere werk aan toe. Met behulp van de bitbuddy verdwijnt de pijn en gaat het paard meer ontspannen en dus beter lopen. De bitbuddy is dan ook eigenlijk een absolute must voor iedere ruiter die de sport, de gezondheid en het welzijn van het paard hoog in het vaandel heeft staan. Maar tegelijkertijd ook wil presteren!

De bitbuddy: het beste voor uw paard!

De bitbuddy: voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen!
Mondbeschadigingen zijn veel voorkomend in de top van de paardensport. Vooral bij wedstrijdpaarden met een gezonde drang naar voren. Voorheen werd de oplossing vooral gezocht in uiteenlopende aanpassingen aan het bit. Maar zonder echt succes. Voormalig wereldkampioen mennen Riny Rutjens en mondtechnicus Alex Willems hebben het echter over een compleet andere boeg gegooid. Zij hebben een topproduct ontwikkeld dat de lagen ook daadwerkelijk beschermt. In plaats van een nieuw bit te ontwerpen dat beschadigingen hooguit kan minimaliseren. Want voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen.

‘Beschadigingen aan de lagen behoren dankzij de bitbuddy definitief tot de verleden tijd’
Zelf rijdt Riny Rutjens al ruim drie jaar met de bitbuddy. Ook tijdens wedstrijden. En de resultaten zijn opmerkelijk. Beschadigingen aan de lagen behoren bij zijn paarden dan ook definitief tot de verleden tijd. Overigens is de bitbuddy niet alleen een aanrader voor paarden met beschadigde lagen. Voor iedere ruiter bij wie het welzijn van het paard voorop staat is de bitbuddy een must!

‘Diverse topruiters en –amazones rijden reeds met de bitbuddy’
In navolging van Riny Rutjens hebben ook een aantal andere topruiters en -amazones de overstap naar de bitbuddy gemaakt.

Afbeelding

Edit: Als ik dit zo lees, zou je eerder overstappen op bitloos?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:23

lielle je was me net voor..
Kan me niet voorstellen dat een paard het prettig vind om ook nog eens zo'n gebitje in te hebben..
Ik heb zelf zo'n soort gebitje omdat ik mijn kiezen soms te stevig op elkaar klem, maar kan er ook maar niet aan wennen..
En hoe zit het dan nog met de mondhoeken en de tong bij het paard. Daar beschermd het niet voor..
Fatsoenlijk leren rijden is een veel betere methode denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:10

Krankzinnig. Symptoombestrijding wordt wel hot he?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:12

What the...

Als dit nodig is dan gaat er serieus iets mis. -O-

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:16

Ik heb zelf ook zo'n bitje gehad voor de orthodontist vroeger, die deed meer pijn dan goed in mijn mond vooral op mijn tandvlees en randje van mn tong.

Nu heb ik een bitje in voor het kickboxen en persoonlijk vind ik het alleen maar vervelend om een mond vol met zooi te hebben, dus EN een plastic geval om de tanden en een bit in lijkt me echt niets :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:20

Dit is misschien heel kort door de bocht gezegd maar als je bedenkt dat jouw paard dit nodig heeft kun je misschien beter stoppen met rijden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:23

snap er niks van.

ben benieuwd hoe het in de mond van het paard zit....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:24

Ik ben ook wel benieuwd welke ruiters en amazones het nog meer noodzakelijk achten met zo'n buddy te rijden. En ook vooral naar ervaringen, want ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar enigzins prettig zit voor het paard en dat het mondstuk ook maar enigzins voorkomt? Want je hoeft toch niet te voorkomen als er nooit een probleem geweest is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:25

Jakkes wat een nare 'uitvinding'! Ik hoop dat die mensen het zelf ook uitgeprobeerd hebben.... op zichzelf? := Nee, als je dit nodig hebt kan je maar beter stoppen met rijden. Ook hoe het artikel geschreven is, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om je paard te verwonden met het bit :r

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:26

er wordt niet omschreven hoe dit "Topproduct" werkt. Ik bedoel, verminderd het de inwerking van het bit zodat de druk op de lagen verminderd? lekker handig, gaan mensen gewoon door met rijden zoals altijd maar dan nog meer kracht zetten omdat het paard toch minder voelt?!
Hoezo symptoombestrijding ja...
hoe suf is dit..
Vind de tekst ook weer heeerlijk uiterst commercieel geschreven,

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:33

Zou dit niet gewoon een grap zijn?
Ik kan dit persoonlijk in ieder geval onmogelijk serieus nemen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:34

Ik vind het een beetje neigen naar amerikaans :=

Die reclames op tv "Wauw Mike het is Amazing!!!"

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:42

Ik vrees dat dit geen grap is, immers hebben ze ook ooit de band voor luchtzuigers bedacht. Ik denk trouwens ook dat dit alleen maar leid tot nog veel harder getrek van ruiters die al niet konden rijden omdat het paard harder in de mond word door de beschrming. Ik vraag me trouwens ook nog af of je hetzelfde effect(een zachte laag tussen bit en lagen) niet beter kunt bereiken met een zeemleren lap om het bit, of van dat speciale tape.

Als je paard echt zo'n last heeft van het bit moet je een (betere) instructeur zoeken en/of de tandarts eens bellen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:03

Wat een goeie grap! :D

Toch? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:06

Ik ben bang van niet eigenlijk... Ik stond op het punt een mailtje te sturen met de vraag hoe het precies werkt, want ik kan me er niet veel bij voorstellen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:08

Ik ook niet, ik vind het ook verdacht dat er geen duidelijke foto bij staat. Zelf heb ik ook wel de neiging om een berichtje te sturen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:11

maar door dat bitje voelt je paard minder goed als jij aan de teugels trekt, dus moet je NOG harder trekken toch?

O:)

nee dames, ik meen het niet! het is sarcastisch 8)7

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:12

beeeeeutje te vroeg voor 1 april :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:20

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb zonet uw site doorgelezen en ik vraag me af op welke manier dit mondstuk precies werkt? Op uw site staat een beschijving dat dit mondstuk de mond van het paard behoed tegen mondproblemen en dan met name wrijving op de lagen.

Nu rijst mij de vraag, als er zoveel kracht nodig is, het paard dusdanig bij je te houden dat de lagen kapot gaan, er meer mis is met de rijkunst en ik het idee heb dat dit monstuk een soort van 'symptoom bestrijding' is en dus meer een bestaand probleem oplost doormiddel van een hulpstuk en niet doormiddel van rijkunst.

Nu ben ik benieuwd in hoeverre u mij antwoord kan geven op bovenstaande, want ik merk dat heel veel mensen in mijn omgeving ook twijfelachtig reageren op dit hulpstuk.

Met vriendelijke groeten,

San

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:24

Hoe langer ik er over nadenk, hoe zekerder ik er van ben dat het een grap is. Mocht het inderdaad een grap zijn, dan vind ik het wel een leuke. :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:30

Dit meen je niet!!! Dit moet toch een grap zijn?
Zo niet, dan zeggen de rijkunsten van de genoemde 'topruiters' op deze website mij genoeg. :+
Ga dan lekker bitloos rijden!! :j

En om even op de vraag van dit topic in te gaan: Mocht dit echt bestaan, dan is het duidelijk een symptoombestrijder. :j