Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Ik zou eerst grondwerk gaan doen, en dan onder begeleiding opstappen, en ga dan tewerk alsof je hem zadelmak maakt. Als je het paard al vanaf die tijd kent, kun je snel door die fase heen. Maar ik zou niet zomaar iemand geloven die mij een ouder paard verkoopt waar al heel lang niets mee gedaan is en vervolgens roepen dat hij al wel beleerd is.

Sjonniej schreef:Cassidy schreef:Ik zou eerst grondwerk gaan doen, en dan onder begeleiding opstappen, en ga dan tewerk alsof je hem zadelmak maakt. Als je het paard al vanaf die tijd kent, kun je snel door die fase heen. Maar ik zou niet zomaar iemand geloven die mij een ouder paard verkoopt waar al heel lang niets mee gedaan is en vervolgens roepen dat hij al wel beleerd is.
Daar zou ik ook een beetje voorzichtig mee zijn.
Ik zou hem dus behandelen als een jong paard wat nog niets kan. Helemaal bij het begin beginnen. Je bent hem al aan het longeren, goede stap. Longeer hem eens met zadel. etc. Over het opleren van een jong paard is hier op bokt genoeg info te vinden.