Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

Bandida schreef:Arabesk schreef:In elk geval lopen ze altijd zeer gemotiveerd in het duin en het bos.
Of ze van het landschap genieten weet ik niet, maar absoluut zeker wel van frisse natuurlucht in hun longen.
Melody21 schreef:Caprilli en HC's invulling vind ik mooi, maar neigt al naar het ideale paardrijden.
Bandida schreef:Arabesk schreef:voor mij is paardrijden: Samen genieten van de natuur
Op een manier die beter is als centaur, als als mens en paard individueel. Voor beiden samen mogelijkheden die er alleen niet zouden zijn..

Huertecilla schreef:Human brain powered horsepower; Homo caballus
Arabesk schreef:Zouden paarden ook de schoonheid zien van de duinen/bossen/strand? Jaime Jackson zegt van wel
In elk geval lopen ze altijd zeer gemotiveerd in het duin en het bos.
) hoe ze op die bladeren reageren, samen galopperen en dan nog ff net dat tandje zelf aangeven om te blijven gaan. Het tegenkomen van herten, die ze echt wel opmerken
) en je te laten leiden door je paard. Huertecilla schreef:superwoman schreef:Paardrijden is een hobby voor de mens en in enkele gevallen dient het paard als werkdier (bijv bij slecht terrein kan paardrijden en uitkomst zijn )
Ok, dat zijn twee verschillende doelen:
- het ene dient de lol van de mens
- het andere dient functioneel de mobiliteit van de mens
) Melody21 schreef:Is dan de vraag, wat is paardrijden? Of wat is paardrijden voor mij? Of, hoe zou paardrijden moeten zijn volgens mij...
Bandida schreef:superwoman schreef:werk
Er zijn nog wel wat paarden aan het werk hoor. Ecologisch bosbeheer op de steile hellingen hier houdt bijvoorbeeld een behoorlijk aantal Ardennais paarden aan de gang. Steeds meer eigenlijk.