Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meer hoevaak ik hem mag belasten met zo'n training. Maar 1 keer per week zou ik ook een mooie hoeveel heid vinden Anoniem schreef:Hij kan al goed springen het is niet dat hij het nog moet lerenmeer hoevaak ik hem mag belasten met zo'n training. Maar 1 keer per week zou ik ook een mooie hoeveel heid vinden
(niet bij mij!!). Heb haar nu 3 maanden maar zelf nog niet gesprongen wil eerst de basis goed hebben en daarna rustig opbouwen. Gewoon af en toe een sprongetje.
Ik denk dat je, als je springgericht wil gaan werken niet vader als 1/2 keer inde week moet springen! Wissel lekker af! Anoniem schreef:oke super bedankt!
over dat balken neer leggen hoe zou ik dat moeten doen? k heb namelijk 1 keer in de 2 weken (behalven als er die week endurance gereden word met Noble) springles maar daar springen we natuurlijk en doen we geen balkjes neer leggen.
anneliesdj schreef:Anoniem schreef:oke super bedankt!
over dat balken neer leggen hoe zou ik dat moeten doen? k heb namelijk 1 keer in de 2 weken (behalven als er die week endurance gereden word met Noble) springles maar daar springen we natuurlijk en doen we geen balkjes neer leggen.
Hoezo natuurlijk?
Legt zij/hij nooit balkjes neer om los te rijden? Of een balkje op een paar galopsprongen voor of na de hindernis?
Dat hoort ook gewoon bij een springtraining hoor.
Je kunt balken neerleggen op bv 5 galopsprongen van elkaar, daar rijd je eerst een paar keer in normaal tempo overheen en dan ga je proberen een keer 4 galopsprongen te maken of een keer 6 galopsprongen. Daar leren ze van schakelen, terug komen, snel weg en zelf de afstand passen, bovendien krijg jij ook beter kijk op de afstanden.
Dat kun je uitbreiden door bv 3 balken neer te leggen, tussen de eerste 2 4 kleine galopsprongen en tussen de laatste 2 4 grote.
Of in een gebroken lijn= balk, 2 galopsprongen rechtuit, hoek van 40 graden, weer 2 galopsprongen en dan nog een balk. Rijd je niet de juiste hoek dan kloppen je galopsprongen en dus afstanden niet.
Maar als je dat nog nooit hebt gedaan is het slimmer om het eerst eens met je instructeur erbij te oefenen.