Rodeo, wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Rodeo, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:54

Nu was ik dus eventjes benieuwd, wat vinden jullie van Rodeo?
}:0

Anoniem

Re: Rodeo, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:35

Waarom begin je de discussie niet met zelf gefundeerd aan te geven wat je d'r van vindt? ;) Dat start misschien wat makkelijker op dan zo'n losvast-vraag.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:33

Ik sluit me bij Sonja aan. Wat vind jij zelf?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:34

Er is toch net een heel topic geweest over rodeo, niet ?
Ik ga even terug zoeken, want deze discussie is weer eindeloos hé...

edit: gevonden [PP] Rodeo - dierenkwelling of niet?

ik zou dit toch eerst eens even goed doorlezen voor weer een topic te starten, er zijn heel uiteenlopende meningen over rodeo

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 16:25

ow sorry..
ik had dat hele topic niet gezien...
maar mijn mening;
Ik heb absoluut niks tegen Rodeo, het is een oude sport, en ik weet toevallig dat de beelden die je ziet vaak een vertekend beeld geven (ik zeg niet dat de beelden nep zijn) maar kijk maar naar de spring sport, hoevaak gebeuren daaar geen ongelukken? en daar gebeurt veel meer achter de schermen...

en ik weet dat mensen die aan rodeo's doen allemaal gek zijn op dieren.
Als het geod is ga ik binnenkort zelf bij de rodeo club in mijn high school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:27

Rodeo met springsport vergelijken vind ik appels met peren vergelijken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:30

Wat mij erg opvalt(in het vorige topic en op andere forums) is dat de mensen die naar de grote rodeo in Frankrijk of Amerika of de professionele rodeo's hier in België en Nederland zijn geweest en degene die in direct contact staan met rodeo of met mensen die rodeo rijden, dat deze er altijd 'positief' (als ik het zo mag noemen) tegenover staan. Maar dat degene die heel ver weg staan van rodeo en enkel nog maar wat negatieve filmpjes op internet en youtube gezien hebben, maar het nog nooit in het echt hebben mee gemaakt en er amper iets van kennen, dat deze mensen al heel snel gaan roepen dat het verschrikkelijk is en dierenmishandeling is en zo van die dingen.
Ik trek hieruit mijn eigen conclusies en vindt daarom nog zulke discussie over rodeo onnodig, maar goed.
Ik wil er nog wel even duidelijk bijzeggen dat ik dit over het algemeen heb opgemerkt en zeker GEEN veralgemeningen wil maken, iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:58

Ik vond rodeo vroeger altijd heel erg leuk, toen kreeg ik al die filmpjes te zien.. van SHARK enzo...

Brrr wat had ik toen een hekel aan rodeo zeg! maar toen heb ik hier in amerika een aantal jaar terug een rodeo gezien.. niks op aan te merken happy animals hoor!
En nu ik hier langer ben en ik meer mensen ken die echt betrokken zijn in rodeo, niks mee mis, vind ik..

natuurlijk zie je gruwelijke filmpjes.. maar bij andere takken van de sport gebeuren dat soort dingen vaak achter de schermen..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:46

Ik ben tegen rodeo en zou het liefst zien dat het afgeschaft werd.

Om de vraag om te keren: Waarom zijn er mensen wel voor rodeo? Met andere woorden wat zou ik volgens de voorstanders dan zien wat me kan overtuigen het toch leuk te vinden??

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:13

tja hoe kan ik je overtuigen,
dat is net zoiets denk ik als vragen waarom zou ik springen leuk moeten vinden (ik vind het wel leuk hoor daar niet van)

Maargoed, het is een sport die ver terug gaat,
Het begon gewoon als cowboys die elkaar trucjes lieten zien voor het ranchen, en op een gegevenmoment gingen ze daar wedstrijdjes mee houden,,
De ehm Bronc's, die worden misschien 1 of 2x in hun leven gebruikt en dan losgelaten en dan mogen ze de rest van hun leven vrij roamen,

Net als takken van de westernsport waar paarden iets met koeien te doen hebben zie je ook echt dat ze plezier in hun werk hebben..

En tja ropen, ik weet dat heel veel mensen daar fors tegen zijn,
maar je moet begrijpen dat op een ranch een koe braaf bij de horens pakken en vriendelijk vragen of ie met je mee wil komen... niet werkt..

Dus vandaar dat ropen is ontstaan, en het in echt niet zo dat ze allemaal gruwelijk behandeld worden ofzo, en dat cowboys niks om ze geven. want het is echt niet hun bedoeling om ze pijn te doen. Het is ook een goede training voor de paarden dat ze op de ranch kunnen ropen, zonder zichzelf of andere beesten te verwonden....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:09