Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Groen en groen maakt vaak blauw...
Je moet wel een bijzonder natuurtalent zijn als je na twee jaar in staat bent om zonder problemen een paard of pony in te rijden, tenzij je in die twee jaar 8 uur per dag, 5 dagen in de week hebt gereden...

suleilitha schreef:Desnoods laat je iemand het paard vasthouden met een halstertouw, maar nooit met een longe, want als het misgaat zit je wel met al die meters waar een paard jammerlijk in verstrikt kan raken.
Overigens ga ik de meeste eerste keren gewoon los op een paard zitten, kwestie van het voorwerk goed doen
suleilitha schreef:En daar schort het vaak aan. Verder ben je er nog lang niet met louter correct rondjes laten lopen aan de longe, er komt heel wat meer bij kijken.
. suleilitha schreef:Oei Noortje, dat klinkt niet best en dan geldt inderdaad dat groen met groen blauw kan maken...
Ik vraag me dan ook af, waarom de pony niet professioneel gaat worden beleerd, of is dit laatste een geldkwestie?
gesprongen, ze heeft een paar keer een F proefje gereden en ze heeft een veulen een aantal keer uit de wie gehaald, en gepoetst enzo.