waar zijn we mee bezig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vancky2005

waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:12

Wie heeft deze gruwelijke affiche met bloedende paardenmonden op zijn profiel staan? Kan je ze mij doorsturen?

Britt

Re: waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:14

Ongeveer half bokt? Gewoon een paar profielen afspeuren en je komt hem vanzelf tegen.
Waarom wil je hem hebben? Is een verzameling van uitersten die je waarschijnlijk van ze lang zal ze leven niet in real life zal tegenkomen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:16

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:19

BrittKitt schreef:
Ongeveer half bokt? Gewoon een paar profielen afspeuren en je komt hem vanzelf tegen.
Waarom wil je hem hebben? Is een verzameling van uitersten die je waarschijnlijk van ze lang zal ze leven niet in real life zal tegenkomen.

Ik snap dat ook niet :n

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:19

ik hoor tegenwoordig erge verhalen voornamelijk uit de westernsport over sleuren aan de teugels met vlijmscherpe bitten. Ik wou gewoon deze affiche op mijn netlog zetten. Ik wil hiermee niemand beschuldigen of de vinger wijzen maar ik vraag mij wel af wat het nut is van een paard te terroriseren en te pakken op zijn zwakke punten, zoals met een scherp bit in zijn mond.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:21

'Dit is geen fotoshop maar onze paarden sport'
Jemig zeg overdrijven is ook een vak, zo vaak gebeurt zo iets heftigs niet, dus vind het haast afkraken van de paard en sport want zo gaat het zelden aan toe.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:22

Je kunt ook een collage maken van ernstig mishandelde kinderen, of gemartelde mensen. En dan zeggen "Zo gaan wij met onze medemens om!"

Dat vind ik een beetje hetzelfde - je kijkt naar de extremen, maar dat is geen maatstaf voor het gemiddelde. Vind die affiche best goed om een punt te maken, maar om ermee te zeggen 'waar zijn we mee bezig' alsof elke ruiter met bit zo rijdt, vind ik wel wat ver gaan.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:37

Dat bedoel ik ook niet, Danibanani. Ja het is gewoon een punt maken en dat is alles.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:40

je kan met een niet scherp bit net zo fout zijn
en helaas komt het in alle takken van onze sport voor

rotzakken heb je overal op elk gebied op elk niveau

weet niet welk punt je zou willen maken
maar western is niet per definitie verkeerder dan dressuur en vice versa

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:43

Waar WE mee bezig zijn?

Yeah right, volgens mij is dit inderdaad een heel klein groepje op het allerergste moment. Overdrijven is ook een vak hoor.

Nataliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:29

Wij rijden met een dubbelgebroken bit, dat is toch de zachtste?
Waarom een ander bit als hij met deze buiten ook braaf is..
Stang en trens zou in grandprix nietmeer verplicht moeten zijn, gelukkig komt bitloos ook opzetten. Waar zijn we mee bezig is een goede vraag!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:34

Er zijn zoveel mensen die dit in hun profiel hebben staan, en nu vraagt iemand om dit affiche en nu vindt ineens iedereen het onzin en zijn het er maar een paar mensen in de paardenwereld die dit soort dingen doen.

Het zijn inderdaad wel uitersten die hier op deze foto's staan, maar ik zie om mij heen regelmatig een paard wat ff lekker in zijn mond gezaagd wordt omdat zijn ruiter ff gefrustreerd is of het paard niet doet wat de ruiter wil. Dit is weliswaar niet altijd even hardhandig als die foto's, maar fijn is het ook niet. Ik vind het juist wel goed dat er even gewezen wordt op het feit dat je met je handen heel wat leed kan aanrichten bij zo'n paard, ook al doe je het misschien iets minder hard.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:37

Nouja, dit word een oneindige discussie...

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:39

Ja daar ben ik het dan weer wel mee eens.. ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:39

vancky2005 schreef:
ik hoor tegenwoordig erge verhalen voornamelijk uit de westernsport over sleuren aan de teugels met vlijmscherpe bitten. Ik wou gewoon deze affiche op mijn netlog zetten. Ik wil hiermee niemand beschuldigen of de vinger wijzen maar ik vraag mij wel af wat het nut is van een paard te terroriseren en te pakken op zijn zwakke punten, zoals met een scherp bit in zijn mond.

Pardon? In plaats van je eerst ergens in te verdiepen zonder gelijk dingen aan te nemen van iedereen en uitspraken te doen..
Je haalt je oordeel uit iets wat wordt gezegd.. ;)

Het plaatje is gegeven. Hoop alleen dat je je iets meer open opstelt en zelf ergens gaat kijken voordat je zulke uitspraken gaat doen op internet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:50

Nu is het de westernsport morgen verongelukt er een paard in de cross en volgende week breekt er een paard een been in het parcour! Laten we daarnaast niet aller beroemste rollkur vergeten uiteraard! Waar zijn we mee bezig! En er een punt van maken? Pak dan de algehele dierenmishandeling..en niet enkele voorbeelden uit de paardensport!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 06:52

Utopiaatje; en jij denkt dat mensen die zich op hun paard afreageren zich laten corrigeren door zo'n plaatje?
Die mensen doen dat niet voor niks over het algemeen, ze hebben het ergens geleerd en het werkt in hun geval even.
Neuh die zien zo'n plaatje en draaien zich om zonder er bij na te denken, ben ik bang.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 06:56

Dit heeft niks met RT te maken. Bij deze een slotje.