Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Bij mijn instructeurs [en dus ook bij het paard wat ik van hen gekocht heb] wordt dit al d.m.v. grondwerken aangeleerd en als ze net onder het zadel zijn lopen ze deze oefening dus al als loswerken van het paard en het binnenachterbeen onder laten treden voor het versterken van de achterhand. Ik vind het reuze meevallen maar dat zal voor ieder persoon opzich verschillen. x_Quinta_x schreef:Nou ik vind schouderbinnenwaarts helemaal niet zo moeilijk eigenlijk. In de les ben ik nu bezig met drafappuyementen en die vind ik veel moeilijker.
Geef je wel de juiste hulpen in het schouderbinnenwaarts (buitenteugel binnenbeen?)
Anoeska schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met contrastelling. Als ik linksom in de bak rij, dan rij ik ook mijn schouderbinnenwaarts naar links, en heb ik dus zeker geen contrastelling.
Drunksheep schreef:Moeilijk? Bij mijn instructeurs [en dus ook bij het paard wat ik van hen gekocht heb] wordt dit al d.m.v. grondwerken aangeleerd en als ze net onder het zadel zijn lopen ze deze oefening dus al als loswerken van het paard en het binnenachterbeen onder laten treden voor het versterken van de achterhand. Ik vind het reuze meevallen maar dat zal voor ieder persoon opzich verschillen.
)MLoeser schreef:Ik heb genoeg paarden onder het zadel gehad, en genoeg paarden onder het zadel gezien, en ik merk dat de meesten het SB keurig kunnen uitvoeren. Veelal krijgen de paarden/zie ik dat combinaties problemen krijgen met "hogere" oefeningen als het Appuyeren...
daantjuhhh schreef:Nou mijn paard is wel gebogen (dus voor hem wel zijgang)
Ik krijg hem juist niet recht.
Maar ik doe mijn kuit net iets achter de singel.
Hij reageert daar goed op, gaat direct opzij.
Alleen als ik bijvoorbeeld wijk voor het rechterbeen.
Dan gaat zijn kont en zijn hoofd naar rechts.
Ik kan hem niet rechthouden.
En ook niet als ik een zweepje erbij heb om te begrenzen.
ik sla er niet mee, maar heb hem gewoon vast.
Ik heb nu besloten het niett meer te oefenen thuis.
Ben veelste bang dat ik het hem verkeerd aanleer.
Ik doe het wel in de les bij Loes Corsel.
Drunksheep schreef:Schouderbinnenwaarts kan evengoed worden uitgevoerd in stap
daantjuhhh schreef:Ooh, nee bij lange na niet.
Ik ben heel slecht in het theoretisch uitleggen van zulke dingen.
Net zoals het snappen.
Dan moet ik echt op mijn paard zitten en voelen terwijl iemand mij uitleg geeft.
Ik doe het daarom alleen maar in de les.
Ben veelste bang dat ik mijn jonge dier anders verkloot.
Zaina schreef:het IS niet de moeilijkste zijgang, jij VINDT het een moeilijke oefening.
HIERkun je onder andere lezen over het hoe en wat van schouderbinnenwaarts. Nog handiger lijkt het me om goed les te nemen voordat je aan dit soort oefeningen begint.