gwoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goodluck123

gwoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:43

Anoniem

Re: gwoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:49

Kun je ook motiveren waarom je dat zielig vindt?

Ik denk dat ze hier een stuk beter mee af zijn dan dat de wet aangepast wordt, ze niet meer beschermd zijn, en dus afgeschoten mogen worden. Er is stomweg niet genoeg ruimte (meer) voor zoveel wilde paarden. Dus e.e.a. zo maar door laten gaan en wachten tot ze dood gaan van de honger omdat er niet genoeg meer te fourageren is, vind ik ook niet echt een schoonheidsprijs verdienen.

Wat zou jouw oplossing zijn?

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:55

Ziet er echt heel zielig uit inderdaad... Vooral als ze die arme dieren kantelen om hun hoeven te verzorgen. Maar ik kan me voorstellen dat ze niet veel andere opties hebben. Het zijn er gewoon te veel...

Ik vraag me alleen af of die arme dieren ooit gelukkig kunnen zijn in gevangenschap...

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:59

Ik vraag me af of het wel zo zielig is. Het is denk ik zieliger als er straks teveel paarden sterven van de honger etc. omdat er teveel rondlopen.
Ze worden opzich goed behandeld, neem ik aan :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:08

Hoe wou je de hoeven van die beestjes anders behandelen? Die beestjes kennen het begrip voetje geven écht niet hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:09

Je kúnt het ze natuurlijk allemaal stuk voor stuk gaan leren... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:10

Sonja schreef:
Je kúnt het ze natuurlijk allemaal stuk voor stuk gaan leren... :D

Een beetje goeroe moet dat toch kunnen :j

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:16

Ik vind zielig zo'n verschrikkelijk woord.
Waarom zou dit zielig zijn?

Ja, de paarden komen in gevangenschap maar ze worden verder niet mishandeld of zoiets.
De paarden zagen er verder ook niet echt slecht uit. En ze kantelen de arme dieren zodat de arme mensen niet vertrapt worden door de paarden. Het zijn wilde paarden die het echt niet dulde als je zomaar aan de hoeven zit.

Ik vind de oplossing met de gevangenen echt goed,
je hoort wel vaker dat gevangenen beter met dieren kunnen opschieten dan met mensen.

En ik denk dat ze best gelukkig kunnen worden.
Je kunt het ook van een ander opzicht bekijken:
Ze hoeven niet meer opzoek naar eten, niet meer bang te zijn voor gevaar. Ze hoeven niet meer bang te zijn om verstoten te worden door de kudde. De hengsten hoeven niet meer te vechten voor leiderschap enz.

Dus het woord zielig vind ik niet passend.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:25

Ik vind het wel een goeie zaak. :)

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:27

Dat vraag ik me ook af.....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:31

Zijn de scholen bij jou nog niet begonnen TS?

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:34

Shattered schreef:
Hoe wou je de hoeven van die beestjes anders behandelen? Die beestjes kennen het begrip voetje geven écht niet hoor. :D

Ik snap ook wel dat het niet anders kan maar het ziet er niet echt comfortabel uit voor ze.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:37

Reneee_ schreef:
En ik denk dat ze best gelukkig kunnen worden.
Je kunt het ook van een ander opzicht bekijken:
Ze hoeven niet meer opzoek naar eten, niet meer bang te zijn voor gevaar. Ze hoeven niet meer bang te zijn om verstoten te worden door de kudde. De hengsten hoeven niet meer te vechten voor leiderschap enz.

Dus het woord zielig vind ik niet passend.

Daar heb je wel een punt inderdaad.

Het is sowiezo veel erger om ze maar gewoon te laten lopen waardoor ze hun hele leefomgeving vernietigen...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:40

ik vind het wel een mooie reportage, de dieren worden ook zonder veel dwang aan mensen gewend...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:56

Vrije natuur is natuurlijk het beste voor deze paarden maar als dat simpelweg niet meer kan dan lijkt me dit een gepaste oplossing. Er wordt gekeken naar de gezondheid, ze blijven in een kudde en worden goed gevoerd. Er zijn paarden die het nog veel slechter hebben... En wie weet dat ze over een tijd wel weer vrij kunnen.

Dat van die hoeven ziet er niet erg comfortabel uit maar anderzijds doen ze het heel rustig en zo voorkom je problemen en ongelukken als je het op een 'normale' manier probeert...

Ik vind het ook mooi dat de paarden zo getemd en getraind worden en wat kunnen betekenen voor Amerika. Ook de combinatie met de gedetineerden vind ik erg goed!!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:50

Het is natuurlijk ook zo dat paarden altijd al gevangen zijn genomen om voor de mens te werken en de mens te helpen. De enige reden dat wij paarden hebben, is omdat iemand ooit op het idee is gekomen om ze hiervoor te gebruiken.
Ik vind het idee wel goed, door het aantal wilde paarden terug te dringen, blijven er altijd wilde paarden bestaan met graasvlaktes!

Deze paarden hebben in ieder geval een mooiere start van hun leven gehad dan het gemiddelde paard.

Ik moest er trouwens meteen aan denken dat de gevangen ook hun vrijheid is ontnomen! :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:20

ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik het een super mooi verhaal vind achter de situatie. Mijn vorige shethengst werd ook onderste boven bekapt omdat hij gewoon niet te houden was. zo is het een stuk veiliger.

ik vind het heel gaaf ik vind het nog best mooie paarden hahaha. ik wil er ook 1

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:25

Ik zou eerlijk gezegd gewoon niet reageren op dit bericht. Als je kijkt naar haar andere berichten is het wel duidelijk dat dit niet serieus bedoeld is :=

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:28

kan het filmpje niet kijken

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:33

ik ook niet.....bestaat niet geeft die aan....

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:34

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:34

ik wilde het filmpje ook al neerzetten,maar hoeft dus niet meer :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:36

Chrissy_ schreef:
Ik zou eerlijk gezegd gewoon niet reageren op dit bericht. Als je kijkt naar haar andere berichten is het wel duidelijk dat dit niet serieus bedoeld is :=

ik reageer niet voor de TS vind het een fijn beeld denk dat veel mensen daarom reageren

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:36

heb hem gezien! maar vind er ook niks zieligs aan heb dit al eerder gezien die methode maar dan bij koetjes.
Vind het ook wel een veilige manier en zeker bij zulke paarden

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:46

Slotje. Beginpost is duidelijk niet serieus bedoeld.