Is dit onze sport anno 2009?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Is dit onze sport anno 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:36

Het vorige topic stond verkeerd, daarom dit topic onder RTD zoals gemeld in de mod-opmerking van het vorige topic.

Onderstaande beelden zijn genomen bij twee verschillende openbare evenementen langs het losrijterrein:

EllyC

Re: Is dit onze sport anno 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:39

? wat wil je nu precies?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:41

jury schreef:
? wat wil je nu precies?

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum RT-D
Rijtechnische problemen is bedoeld voor iedereen die vragen heeft over een bepaalde rijtechnische benadering, tegen een probleem aanloopt of wil discussieren over een bepaalde stroming.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:42

en wat is je vraag dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:43

Dat je tegen het gebruik van bitten bent weten we nu wel Arabesk, wat wil je nog meer met deze filmpjes zeggen? Ja er zitten strenge handen tussen en nee dat is niet vriendelijk tov het paard..einde discussie denk ik?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:44

Nou ik vind dat je die mensen moet aanspreken die daar rijden als je het niet aanspreekt.

Niet iedereen op wedstrijd rijd zo. :)

Oeless

Waarom open je nou weer het zelfde topic??

Flabbergast

Arabesk, een discussie start je met een vraagstuk :). Een stel filmpjes zijn géén vraagstuk..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:45

een rijtechnisch goede foto van jezelf op een paard plaatsen werkt beter dan dit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:45

Larissa3 schreef:

Omdat het hier beter op zijn plek is dan bij EV-ITP.

Is dit onze sport anno bijna 2010, mág dit op losrijterreinen? Moeten hier geen regels voor komen? En zo ja, hoe en wat?
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 18-08-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:46

Wat is het doel van alles in slow motion te zetten?
Ik vind het namelijk nogal irritant..

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:47

Ik denk dat ie bedoeld dat sommige ruiters niet echt ruiterwaardig op het paard zitten. bv het tweede filmje waar de ruiter aan het lichtrijden is tegen de beweging van het paard in.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:47

Arabesk schreef:
Larissa3 schreef:

Omdat het hier beter op zijn plek is dan bij EV-ITP

In dat andere topic heb je dacht ik zo genoeg reacties gekregen. :)

En zou je daarbij de filmpjes ook eens willen plaatsen zonder slomotion, want zo ziet het er veel erger uit dan dat het is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:48

Dan kun je aldaar opzoeken dat een slow motion opname niet dingen erger maakt, anders zou deze techniek ook niet worden toegepast in de industrie om falende massaproductiemachines te repareren en fouten op te sporen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:49

Arabesk, snap niet waar je je druk over maakt. KNHS/FEI is nadrukkelijk bezig om het welzijn van het paard te bevorderen en of dit het dan is waar je je druk over moet maken. Ik denk dat er andere prioriteiten liggen. Ik vind dit een nare topic. (punt).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:50

Je negeert gewoon de rest vd opmerkingen, jammer is dat! Iedereen ziet dat dit niet vriendelijk is, wat moet er nog meer op gezegd worden? Iemand die zonder zadel en zonder hoofdstel op een paard gaat zitten stuiteren is net zo dier onvriendelijk!

Onali

*zucht
Ik snap nog steeds niet dat dit mag van de Mods, maar oke
Nee het is geen fijn beeld, maar zolang niemand de ruiter/amazone erop aanspreekt is dit topic (net als de andere) behoorlijk nutteloos

Oeless

Zou je als nog de gewone filmpjes willen plaatsen, vind ik persoonlijk een stuk prettiger. :)

KiWiKo

arabesk, je weet dat ik je erg waardeer als mens............. maar hemellief wat wil je hier nu mee zeggen........?

In mijn ogen zeg je niks meer of minder dan dat je helemaal niet begrijpt hoe sportpaarden in elkaar steken.

Mocht je ooit op een sporter willen zitten dan ben je bij deze van harte uitgenodigd om eens te komen voelen hoe een sportpaard onder je beweegd, hoe deze reageert, en wat zo een dier doet......

Zonder disrespectvol te zijn, maar Arno moet je thuislaten, die heb ik in fimpjes zien rijden en dat pikken de paarden in mijn omgeving niet........ die gaat binnen 3 passen echt zandhappen, want die pikken dat echt niet.........

kom het een keer proeven arabesk, je weet dat je welkom ben....
en nogmaals niet disrespectvol bedoeld! :)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:53

wow die 1ste en 5de zijn echt shocking, en die daarna, wat een gezaag zeg, niet normaal meer... zo krijg ik een paard ook wel naar beneden getrokken

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

ja het is zielig voor het paard, en soms zou ik bepaalde mensen graag van 'hun knol' aftrekken, maar het heeft gewoon geen zin. de meeste ruiters van tegenwoordig rijden om te winnen, en niet voor hun plezier, en zéker niet voor het plezier van het paard.
een jury kijkt alleen naar hoe het paard in de ring loopt, niet op het losrijterrein. ze zien het niet (of willen het niet zien) dus zal dit nooit aangepakt worden...

maar helaas is het een beetje net zoals vegetariërs. heel goed dat je zelf een mening hebt, maar de meerderheid zal het niet met je eens zijn dus wordt er niks aan gedaan...

bij zulke discussies zeg ik alleen maar "zucht", want het is toch nutteloos...

overigens denk ik niet dat dit van de laatste jaren is hoor, zo hebben vast en zeker altijd al mensen gereden. maar 50 jaar geleden zag jij dit nog niet op wedstrijd, omdat je toch nog niet oud genoeg was om op wedstrijdterrein rond te lopen :+

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Ik vindt het niet echt netjes om filmpjes van mede ruiters zo er op te zetten.

vindt het beetje heel erg brutaal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:57

Vind de filmpjes zo in slowmotion ook echt heel vervelend kijken.
Ben dan ook niet verder gekomen dan de eerste twee filmpjes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:58

IndianLady schreef:
*zucht
Ik snap nog steeds niet dat dit mag van de Mods, maar oke
Nee het is geen fijn beeld, maar zolang niemand de ruiter/amazone erop aanspreekt is dit topic (net als de andere) behoorlijk nutteloos

Het heeft weinig zin denk ik om elke ruiter persoonlijk aan te spreken. Ruiters moeten als groep aangesproken worden, het moet in z'n totaliteit onmogelijk worden om dit soort beelden te kúnnen schieten.

Ook in het vorige topic waren de meesten het er wel over eens dat dit toch niet echt fijn is en dat we het liever niet zien bij evenementen, maar waarom is het dan tóch te zien?

(Oja ik meld me bij deze even af, ik moet nog poepscheppen namelijk, dus ben er vanavond pas weer, voordat mensen weer pagina's lang roepen dat ik me bewust schuilhou :P )

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:58

Er zitten inderdaad ruiters tussen met te strenge handen, maar met het gebruik van de bitten op de filmpjes heb ik geen moeite,mits juist gebruikt, eerlijk gezegt. Maargoed, het zijn ook moment opnames, wie zegt dat deze ruiters ten alle tijde met een strenge hand inkomen (wil het niet goedpraten, maar toch)?

je probeert via bokt constant commentaar te leveren op het rijden met bit.

... weet je wat je moet doen ...

ga naar een landelijk concours en trek je mond maar open, heb dan dat lef ook maar eens.

Nou, succes ermee!

Nu even over die meneer die jij in je profiel heb staan...wij hebben met mijn klas (HBO Paardensport) een uur naar een dvd van hem gekeken en zijn hierna een discussie gestart. Uiteindelijk kwam naar voren dat wij het allemaal reuze knap vonden van deze kerel, zo zonder bitje en met enkel een touwtje om de hals en een zweeppie in de hand, maar jeuzusmina, wat keken die paarden verrekte zuur en halleluja, ongeveer 95% van de getoonde paarden liep met een vast gezette rug en een lekkere valse knik.

En nu jij.

Ik snap je standpunt en ben absoluut niet tegen NH en het touwtje/zweeppie rijden, maar jij kan het altijd zo plaatsen dat het net lijkt of heel nederland rijd met een te strenge hand etc. etc. en daar kan ik geen begrip voor op brengen. Altijd maar die negatieve lading.