Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Twiggy2008 schreef:Het feit dat ze alleen al dachten dat bitloos rijden gevaar op zou leveren, zegt mij al genoeg over zijn zogenaamde kennis en kunde.
Twiggy2008 schreef:Dus niet iemand die alleen een keertje met een hack gereden heeft (wat hij beweerde in zijn verhaal), maar zich echt verdiept heeft in de diverse bitloze optomingen en de werking er van. Maar ach...... hier moeten we even doorheen, jongens. Het bitloze rijden is hoe-dan-ook in gang gezet en daar kunnen ze straks echt niet meer om heen, hoor.
sarabande schreef:Paarden met een scherpe neusriem komen best wel terug als je een ophouding maakt, maar zonder bit kom je niet in de buurt van het horizontale evenwicht.
arabesk schreef:'welk bit is dat en welk bit is dat'
Twiggy2008 schreef:Dani, ik kreeg dit artikel van onze M afgelopen weekend.
Albert schreef:De man heeft gelijk en voor iedereen was te zien dat bitloos proberen te rijden, zoals dat in de dressuur gevraagd wordt, een onsympathiek beeld oplevert.
Daarmee zeg ik niet dat bitloos rijden per definitie onvriendelijk is, maar dat de methode ongeschikt is voor de dressuurbaan op een enkele uitzondering na.
Arabesk schreef:Albert schreef:De man heeft gelijk en voor iedereen was te zien dat bitloos proberen te rijden, zoals dat in de dressuur gevraagd wordt, een onsympathiek beeld oplevert.
Daarmee zeg ik niet dat bitloos rijden per definitie onvriendelijk is, maar dat de methode ongeschikt is voor de dressuurbaan op een enkele uitzondering na.
Hoe kun jij als paardengebitsverzoger in vredesnaam zo'n uitspraak doen??????