Sjonniej schreef:Ik deel niet jouw mening dat je alleen met 6x in de week dressuur bovenaan zou kunnen rijden. Het grootste gedeelte van je punten krijg je door het zijn van een combinatie. En een combinatie kan zowel in de wei, in de springtuin, in het bos als in een dressuurbak gevormd worden. Tel daarbij op dat je ook bij het springen weer spieren traint die je in de dressuurring goed van pas komen.
Ook met 3 keer in de week dressuuren kun je op de details letten. Mits je dat ook écht doet en je je tijdens deze training niet met de basis bezig houdt. In theorie (spieropbouw en dat soort mechanismen) zou het juist beter zijn om maar 3-4 keer in de week dressuurtraining te doen.
Ik ga mijn pony niet elke dag oppakken dat ik dressuur... Dat vind ik iets teveel van het goede.
In de M komt het ook voor een stuk op afwerking aan... Ik krijg van heel veel jury's commentaar dat de combinatie en de kwaliteit er is, maar de afwerking moet beter. En die afwerking hebben veel mensen (mits de combinatie goed is dan) bij mij redelijk veel waardoor die meestal boven mij staan!