Ik heb dit nog nooit gehoord (of gezien) en ook op les niet, maar 'hoort' het wel dat je je been naar achter blijft houden?
alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:Als ik een been echt naar achter leg, wil ik de achterhand naar binnen, bijv. voor een travers ofzo. Ik zal er eens opletten wat ik doe, volgens mij breng ik hem terug in 'singelpositie'. Ik wil nl ook dat tenzij ik iets anders aangeef, het paard door blijft gaan in het gevraagde tempo

)
Alicia2u schreef:Wat ik al zei: als je de beweging van de galop op de goede manier volgt, gaat je been automatisch naar achteren omdat je een kleine bekkendraai maakt tijdens de galop beweging.
Ik laat tijdens mijn lessen de mensen de galop beweging vaak op de grond oefenen. Door de drietact en beenzetting van de galop, gaat de beweging globaal van buitenachter naar binnenvoor. Om die beweging goed te maken met je bekken zal je buitenheup een iets grotere beweging moeten maken dan je binnenheup, en daar komt de rotatie vandaan.
Als je één heup meer naar voren bragt, gaat automatisch dat been wat naar achteren om je lichaam in balans te houden. Breng je het been niet naar achteren, loop je het risico van je paard te vallen en het je kracht en grip nodig om te blijven zitten.
De verplaatsing waar ik het over heb is echter minimaal (!) en valt de meeste mensen niet op. Ook volgen de meeste mensen de galop beweging niet juist van buitenachter naar binnenvoor, maar alleen van voor naar achter of helemaal niet.

, mijn linkerbekkenhelft staat iets naar boven en naar voren ten opzicht van de rechterbekkenhelft. Laat het af en toe weer rechtzetten bij de osteopaat maar hij blijft terug scheef gaan staan
Hij kan natuurlijk ook moeilijk recht lopen als ik er scheef op zit he