Volwassen ponyruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Volwassen ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:19

Zelf ben ik een echt ponyruiter, ondanks dat ik bijna 25 jaar ben. Op een paard heb ik me eigenlijk nooit echt op m'n gemak gevoeld, dit kan met m'n lengte te maken hebben (1.64m), maar ook zeker omdat ik het gewoon niet leuk vind ;)

Zijn er meer volwassen ponyruiters en waarom rijd je liever op een pony dan op een paard?

fjordjes

Re: Volwassen ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:25

Ja ik! ;) Ik ben bijna 20 en ik vind een pony ook veel leuker dan een paard. Ik ben wel ietsje langer (1.74) maar dat maakt op zich niet uit. Ik vind paarden van die onwijs grote stappen maken, gaat me te snel en ik kom er niet op haha, te onhandig daarvoor.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:26

Tja, volwassen ben ik niet maar vind pony's veel leuker!

Ze zijn eigenwijs, niet heel groot, dicht bij de grond en gewoon veel leuker! Komt misschien ook omdat ik slechte ervaringen met paarden heb gehad.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:27

minka schreef:
Zelf ben ik een echt ponyruiter, ondanks dat ik bijna 25 jaar ben. Op een paard heb ik me eigenlijk nooit echt op m'n gemak gevoeld, dit kan met m'n lengte te maken hebben (1.64m), maar ook zeker omdat ik het gewoon niet leuk vind ;)

Zijn er meer volwassen ponyruiters en waarom rijd je liever op een pony dan op een paard?

Heb precies hetzelfde. Ben alleen 1.70, maar heb een lang lichaam en korte benen. Ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld op een paard of het moest echt een kleintje zijn, net pony af zeg maar.
Ik heb zelf een haflinger en twee shetten. Die laatste als gezeldschap voor elkaar. Dit om hun karakter, maar ook om hun kracht en veelzijdigheid. Je kunt er als volwassene makkelijk op stappen. Die van mij is 1.44, dus groot zat voor mijn idee. :D
Ik vind sowieso pony's in de omgang ook veel leuker dan paarden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:28

Ik ook ;)
Ik heb een D en een E pony wil niet anders meer!!
Ik ben trouwens al weer bijna 41 :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:30

Ik ben 21 en heb zelf een welsh van 136 en 2 shetten. Ik ben zelf 170 en het beeld op mijn pony is nog best netjes en ik heb niet het idee dat ik te zwaar ben. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een van mijn pony's weg te doen voor een paard. Mocht ze toch ooit aangeven dat ik te zwaar/groot ben dan zoek ik wel een bijrijdpaard. Paarden vind ik ook erg leuk, hoe groter hoe leuker, maar ze kunnen natuurlijk niet tippen aan mijn drie geweldige pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:31

ik ben 19, eigenlijk helemaal geen ponyruiter daarom heb ik een pony :') ik heb eigenlijk alleen op friezen gereden, en een tijd op een kwpner, mijn eigen is rond de 1.50 (iets hoger misschien) waar ik nu mee bezig ben om hem te beleren. op mijn stage reed ik wel op pony's. ik vind het allebij wel fijn rijden :j

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:31

Wanneer ijslanders ook tellen als pony's sluit ik me aan. Maar ik moet er wel bijzeggen dat het mij vooral om het karakter en de gangen gaat en dat ik ze ook leuk had gevonden als ze 1,70 hoog waren.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:33

Mag je trouwens met ijslanders paardenwedstrijden starten? Want als volwassenen met pony mag het niet. Maar ijslanders vallen onder paarden dus, hoe zit dat nou?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:34

Je mag toch best met een pony bij de paarden starten? Ik kan me iig herinneren dat er best mensen op bokt zijn die dat doen, zelfs een shetlander. Maar goed ik zit zelf meer in het westerngebeuren.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:35

yep hier nog 1, ik ben bijna 27 en heb een D pony. Paarden kunnen best leuk zijn, maar ik zal er niet snel opstappen. Ben ook maar 1.56 groot dus dan is een pony in verhouding ook fijner te rijden

Ik vind pony's vaak wel iets meer karakter hebben dan de meeste paarden

@juangi waar haal jij vandaan dat je als volwassen niet met pony mag starten? Dat mag wel hoor, alleen rijd je dan wel tussen de paarden ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:35

Ik ben 22 en heb ook een pony van 1.51m.. Ben zelf 1.63m.
Waarom een pony?? Ik heb een aantal keer op een paard gereden, maar hier kan ik niet fijn mee rijden.
Ze zijn voor mij gewoon te groot. Ik heb meer aan een kleiner maatje.

Ik start ook met mijn pony bij de paarden hoor, mag gewoon.
Werkt alleen niet altijd in je voordeel.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:35

Volgens mij moet je juist als volwassenen bij de paarden starten, dus het maakt niet uit of het met een pony of een paard is :)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:36

Ik ben 21 en 1.58 meter, ik heb ook een pony (nu nog een jaarling) deze wordt rond de 1.50 a max 1.55. Maar ik ben veelste klein voor een paard. Ik doe het niet omdat ik het te hoog vind ofzo, maar ik moet wel zonder hulp het hoofdstel in krijgen en het zadel erop :+ .

Ik ben wel wezen kijken naar paarden rond de 1,60 tot max 1,65. Maar ik vind dat eigenlijk voor mijzelf geen doen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:36

Ow, haha! Heb het dan weer verkeerd begrepen. :+ Grapje....

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:36

Gangen vind ik net als een aantal hier ook heel erg belangrijk, heb het liefst wel een beetje ruime gangen. Je moet ook niet het gevoel hebben dat je op een Shetlander zit ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:37

Klopt vanaf je 18-de moet je bij de paarden starten. Ongeacht of je nu een pony of een paard hebt. ;)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:39

Ik ben 25 en heb 3 pony's en rij western.
Ik vind het wel prima zo en ben meer een pony mens :D hihihi. Geen gedoe met pony moeten verkopen omdat je over zou moeten naar een paard. Want dat zou wel het geval zijn hier thuis als ik dressuur en springen zou doen. En ik zou tranen met tuiten janken als mijn pony's weg zouden moeten. Gelukkig hoeft dat niet :D

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:40

Hier nog iemand met een pony, ben nu 26, ik pas qua lengte makkelijk op een paard ben 1.78 lang, maar heb mijn pony nu al zo lang dat ik die gewoon niet weg kan doen en niet de mogelijkheid heb om een paard er bij te kopen! Ze is gelukkig breed gebouwd dus zo heel raar staat het niet.
Ik voel me daarbij op een pony ook prettiger als op een paard en wedstrijdambitie's heb ik niet echt!

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:40

ik ben 26 jaar en 1.58 en rij op een pony van 1.40
heb enorme hoogtevrees

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:41

Ik vind de gangen van een pony veel fijner. Je kunt tenminste doorrijden. Heb weleens op een paard van stal gereden en toen moest ik tijdens het lichtrijden echt denken....ja en wanneer mag ik weer gaan zitten.
Das echt niks voor mij.

JuravelOX: Je moet niks, alleen de meeste doen het, omdat ze met een pony niet genoeg kunnen winnen naar hun zin.
Tenminste dat is mijn ervaring. Jaren doet een pony trouwe dienst...baasje wordt 18 en moet dus naar de paarden met als gevolg dat deze veel harder moet werken voor de winstpunten. En dan mag ie eruit.
Ook ik kan dat niet hoor, niet voor zo´n reden.

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:41

Ik ben 30 j 1m65 en heb ook een pony.
Ik ben ook echt een ponymens .
Ik vind ze voor mij althans in alle opzichten meer aanspreken dan paarden.
Toch kan het koppige soms ook in je nadeel werken.Maar achteraf kom je er sterker uit.
Ik denk als mijn pony een groot paard zou geweest zijn bij andere mensen dat zouden rampen geweest zijn.
gelukkig is hij pony en hoort die bij mij.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:44

DIe grote stappen, het gevoel dat het hoofd een meter van je vandaan is en de grond 3 m. Bah, heb al hoogtevrees....

Verder vind ik het moeilijk om erop te komen, ben niet zo lenig. Dat eigenwijze vind ik gewoon zo leuk! Met een pony ervandoor is een stuk minder eng dan met een paard. Kleinere stappen en makkelijker weer terug te nemen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:45

Ik ben 20, 1.73 en rij rond op een Draver van 1.49,5. Okay, mijn benen komen een stukje onder zijn buik uit, maar het is absoluut geen raar gezicht. Ik heb gewoon weinig met paarden, geef mij maar een leuk maatje van rond de 1.50 en dan liever ook niet te breed.

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:48

Ik ben nog echt een pony meisje. :o
Ik heb een kleine C-pony en ben zelf maar 150cm lang en 24 jaar oud.
Ben ook altijd de enige ponyruiter tussen de grote paarden. Paarden vind ik harstikke leuk maar geef mij
maar een pony. Alles boven de 150 cm schofthoogte vind ik toch al te groot voor mezelf.