vanavond komt er iemand bij mij thuis lessen op een van mijn paarden. De vrouw wil lessen omdat ze deze zomer met haar dochter graag een buitenrit wil maken op vakantie dus ze wil 'nog even' een keer rijden voordat ze gaan.De vrouw zegt dat ze vroeger heeft gereden.
Nu heb ik wat dingen bedacht, maar waarschijnlijk komt ze maar eenmalig en ik wil het graag goed doen, zodat ik kan kijken of ik dit vaker wil gaan doen.
Ik ben van plan om haar aan de longe te doen. Eerst een rondje stappen, uitleggen wat belangrijk is (contact, beugels, houding etc). Daarna een stukje draven, even inschatten hoeveel tijd we nodig hebben, want ik weet ook helemaal niet of ze kan lichtrijden of niet. Als dat gaat, dan wil ik haar waarschijnlijk los doen... zou ik haar dan gewoon wat figuren laten maken?
Ik heb er eigenlijk heel makkelijk over gedacht, maar nu het eigenlijk zover is denk ik, ze hoeft alleen maar te kijken of ze mee buiten kan rijden.
Wat zouden jullie doen met iemand die alleen een keer komt rijden zodat ze over een tijdje een bosrit mee kan maken?? Voor buitenrijden hoef je toch niet echt super te kunnen sturen? Alleen de zit is eigenlijk toch belangrijk, voor de rest (lijkt mij) dat de paarden op de vakantie wel redelijk achter elkaar aanhobbelen??..
het is misschien een beetje een rare vraag... En ik weet ook niet of het hier goed staat
Maar ik hoop wat reacties. Groetjes!