Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
Zeker als ze goede begeleiding hebben!
Op wedstrijd is zoiets al moeilijk te beordelen, omdat dan ook de zenuwen toestaan bij kleine kinderen. Dan zitten ze ook minder ontspannen op hun pony en vinden ze het zelf allemaal nog erg spannend. Beter kun je kijken naar de training.
Waar let het kindje op? Wil ze alleen maar hard? Of wil ze hem lekker laag en ontspannen ( zoiets word met goede begeleiding ook bijgebracht). Ik denk dat kindjes die niet bang zijn, constant goede begeleiding hebben niets minder zouden kunnen rijden. Behalve qua ervaring dan.
Niinatjuh schreef:K ben 14, k rijd een fries in, gaat perfect.. Beest gaat voor me door het vuur..
Hiervoor reed ik een andere pony is van 4, en doorgereden.. Tuurlijk ging het af en toe beetje mis, ze begon af en toe een bokje te doen, maar was voor de rest een heerlijk beest.. ^^
Een veertienjarige kan al een heel aardige ruiter zijn die prima met een jonge pony overweg kan. femmefatale1 schreef:Ook ik vind het niet kunnen..
Een beginner moet zowiezo niet op een jong dier gaan zitten, simpelweg omdat het goed beleren alleen weg is gelegd voor professionals (of ruiter(tjes) die door een professional begeleiding krijgen)...
Naast het feit dat ik er tegen ben dat een beginnend kind op een groene pony stapt, vind ik het absurd dat er ook nog een goeie proef verlangd wordt. En als ze niet goed genoeg presteren, krijgt het kind ook nog eens de wind van voren..
. Sonja schreef:Green and green makes black and blue.
Domme keuze.