Ik heb een vraagje: hoe moet je swinters het bit verwarmen? Bij mij op stal is er geen warmwateraansluiting is er een speciaal apparaat voor of moet je wrijven met je handen?
In de winter kan het bit erg koud worden, sommige paarden vinden dat dus niet fijn en dan kan je beter idd. even het bit tussen je handen wrijven. Of onder je trui/t-shirt of iets houden. Gr.
noproblemo94
Geplaatst: 23-05-09 08:33
oooo Ja dat is wel logisch. Bedankt voor de uitleg
of een waterkoker neer zetten op stal, dan kan je zelf ook nog een warm drankje drinken na het rijden
Pikeur
Geplaatst: 23-05-09 14:30
Oehh dat heb ik van de Penny geleerd Ik houd hem altijd even tussen mn handen, scheelt altijd wel ietsie
Lederen bit heb ik overigens geen ervaring mee maar ik vind mijn dubbelgebroken watertrensje vriendelijk genoeg 't is maar net wat je er zelf van maakt
Heb nog nooit gehoord dat iemand zijn bit verwarmd! Maar eigenlijk best logisch.. Ik zal dr deze winter eens op letten, alhoewel het gelukkig nog lang geen winter is
Ik leg het altijd tijden het poetsen tussen m'n deken en net voordat ik 'm in doe wrijf ik 'm tussen mijn handen nog even.
djodjodjo
Geplaatst: 23-05-09 14:41
Haha Cookies, wat jou al niet opvalt
Maar back on-topic, toen ik nog met bit reed verwarmde ik het in de winter ook altijd een beetje, gewoon tussen mijn handen. En bij mij kwam het idee ook uit de penny Nu hoef ik mijn handen daar gelukkig niet meer extra aan te ver-kouden (dat is geen woord he )
Wij hebben in de zadelkamer een verwarmingding zitten, dan gaat er door de vochtigheid ook niks snel schimmelen wat er ligt. Bitten blijven der ook aardig warm bij dan.
Ik maak altijd zo'n hot/cold pack warm in de magnetron voor dat ik naar stal ga. Die doe ik om het bit en doe er iets om heen zodat ie vast blijft zitten. Tegen de tijd dat ik klaar ben met poetsen etc. is ie lekker warm
Scum
Geplaatst: 23-05-09 14:50
Het is niet nodig om 2x een topic met dezelfde vraag te openen. Bovendien heeft de pol helemaal niks te maken met de vraag. Bij deze dus een slotje.