op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anke_anke

op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:24

is het vreemd dat ik niemand op mijn pony wil laten rijden als ik op vakantie ben?
ik ben gewoon bang dat er wat gebeurd als ik in oostenrijk of weet ik veel waar zit :o

wie laat er nog meer niemand op zn pony rijden als die er niet bij is?

sorry heb dislectie.

Rennie89

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:25

rijden hoeft niet toch? longeren is ook prima :D begrijp het best!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:28

als ik op vakantie gaan dan hebben mijn paarden ook vakantie
mijn moeder doet ze dan 2x per week aan de longe en verder komen ze iedere dag buiten
Maar rijden heb ik liever ook niet dat iemand anders dat doet

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:29

Ik heb liever ook geen vreemden op mijn paard, tenzij ze toegevoegde waarde kunnen hebben. Als ik op vakantie ben rijdt mijn instructrice mijn paard :) Weet ik zeker dat hij goed getraind wordt, en heb ik er ook nog wat aan als ik weer terug kom.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:30

Ik heb 2 of 3 mensen die er op mogen rijden als ik weg ben, maar die vertrouw ik ook en die rijden er vaker op.. nemen de training wel eens van me over enz. ik denk dat dat een ander verhaal is dan wanneer je iemand op je paard zet waar je toch niet zoveel vertrouwen in hebt en toch niet zo'n sterke band mee hebt. maar ik vind het niet gek hoor dat je dat hebt, ik ben ook altijd bang dat net wanneer ik weg ben er iets met mn pony's en paard gebeurd ;)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:21

als ik op vakantie ga, krijgt lessy ook vakantie. hij staat gewoon lekker 24/7 in het land en hij wordt iedere dag even gevoerd en gecontroleerd door iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:24

Toen ik nog zelf een pony had kwam daar ook niemand anders op hoor. Ik vind dat niet raar, iedereen rijd toch anders en je weet gewoon niet wat er gebeurt.
Hij ging lekker de wei op en had verder vakantie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:25

Ik vind dat niet raar hoor. Als je maar geregeld hebt dat het paard genoeg beweging krijgt.

Als ik er niet ben mag een van mijn leerlingen op mijn paard rijden, maar verder ook niemand.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:26

Wij hebben het geluk dat de bijrijdster op de beesten past. Die zal alleen mijn moeders paard berijden en misschien heel soms mijn pony, en als ze wilt mag ze mennen met de shet. Maar die krijgt ook nog aandacht van zijn bijrijdstertjes :D Maar nee, ik wil verder ook echt niemand erop, ik wil zelfs niet dat ze haar gaat longeren. Ik heb zo mijn eigen ideeën met longeren en daar verschillen we te veel in :D

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:28

Tja, misschien als ik een geschikt iemand heb die op mijn paard wil rijden. Maar over het algemeen hebben de paarden ook vakantie als ik op vakantie ben. Zo kunnen we daarna met zijn 2tjes weer helemaal fris beginnen.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:33

Ik snap het helemaal hoor, want dat heb ik zelf met mijn verzorgpaardjes.
Want ik laat er ook niet zomaar iedereen op rijden.
Zelf niet als ik er bij ben.
Laat staan als ik op vakantie gaa.
Dus helemaal als het je eige paardjes is

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:38

als ik zelf op vakantie ga krijgt mijn paard ook gewoon vakantie en laat ik niemand erop.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:45

zo denk ik er ook over, vind het ook niet zo fijn, maar er rijdt sowieso eigenlijk nooit iemand anders op mijn paardje.
als ik op vakantie ben heeft mijn paardje ook vakantie en verzorgd mijn vader haar.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:07

't is niet vreemd hoor :P
Ik zou het ook niet aandurven! Zeker niet als je diegene nog niet heel goed kent.
Maar op wei laten zetten of gewoon laten longeren misschien wel

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:31

Als ik vakantie heb komt niemand op mijn pony.
Heel soms laat ik wel eens iemand rijden maar dan wil ik er zelf bij zijn.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:23

Het zou er van afhangen hoe lang de vakantie duurt en hoe intensief ik met dat paard bezig ben. :)

Als ik langer dan een week wegblijf, zou ik wel graag willen dat mijn paardje verder getraind (of alleszins gereden) wordt, anders is alles te veel weg naar mijn mening. Degene die er dan opgaat is dan wel iemand die ik 100% vertrouw met mijn paard en waarvan ik weet hoe hij/zij met mijn paard rijdt. Maar moest ik al op een hoog niveau zitten (dressuur), dan zou, denk ik, alleen mijn instructrice ermee mogen rijden... :)

(Even hypotetisch, want ik heb geen eigen paard :Y) )

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:26

Daar dat wij eindelijk na een jaar weer bezig zijn met een beetje hobbelen, durf ik eigenlijk niemand anders op mijn paardje te laten rijden. Een vriendin van me zou mogen, maar ook zij zou het vreselijk sneu vinden dat hij dan net kreupel zou gaan lopen.

Dus daarom krijgt hij van mij dan ook lekker 2 weken echte vakantie.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:29

Ik rijd zelf nog niet op mijn paard maar als ze dalijk ingereden is en ik ga op vakantie gaat er zeker niemand oprijden.. Vind het al niet leuk als ik 1 dag weg ben en iemand anders moet haar doen ..
Op de een of andere manier gebeurt er dan ook altijd wat (al een keer losgebroken uit de bak,gewoon door mijn vriendin heen gerent,is bij mij nog nooit gebeurt,in mekaar getrapt door een ander paard) dus vind het geen fijn gevoel als iemand anders haar moet doen als ik er niet ben..
zou haar lekker op het land zetten en vakantie geven!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:40

Mijn pony wordt verzorgd door iemand die bij mij op stal staat en die ook les krijgt van dezelfde instructrice. Ik zou zoiezo nooit een vreemde op mijn pony laten rijden en vooral niet als ik op vakantie ben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:48

Hmm, denk niet dat mijn zus het erg zou vinden om een week of twee een paard te hebben, en anders kan ik 'm ook gewoon op de wei laten staan, er is dan iemand die twee keer per dag de paarden controleert en ook kan voeren :) Maar eigenlijk heb ik niet zo'n behoefte aan vakantie, als ik al ergens naartoe zou gaan mag paard mee, en dan gaan we samen op cursus :Y) Zomaar iemand, ook al is het iemand van de wei, op mijn paard laten rijden vind ik al geen geweldig plan als ik er bij ben, laat staan als ik op vakantie ben en niet even naar de wei kan fietsen om de ruiter op te rapen wanneer paard heeft lopen draken.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:34

Absoluut niet, als ik op vakantie ben heeft mijn paard ook lekker vakantie.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:07

Als ik weg ben, dan hebben ze wel vaak vakantie :j
Of mijn vader gaat dan nog even met ze mennen, maar verder doet niemand er echt wat mee. Dan staan ze lekker op de wei :j

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:42

ik snap het ook best ! ik heb het liever ook niet.. ik ben gewoon bang dat mijn pony dan andere manieren van rijden leert ofzo.. of dat als ik iets aan het oefenen ben dat dat dan weg is als ik weer terug ben.. dat ik dan weer overnieuw moet beginnen

Sanne_Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:45

Ik heb één iemand die ik erop laat als ik op vakantie ben. En dan moet ik natuurlijk iedere dag haar even smsen of bellen hoe het met mijn paardje is :+

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:53

Vind ik helemaal niet raar. Er heeft sinds ik Moreno heb niemand anders op hem gereden.
Wij gaan nooit langer dan een week op vakantie. Hij wordt dan elke dag door iemand buitengezet en soms gelongeerd.