Heel vreemd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhorse94

Heel vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 21:52

Hallo,

Ik heb samen met mijn zusje een shetlander, ze is bijna 4 (10 mei)
We hebben haar zadelmak gemaakt en het gaat opzich best goed alleen als ze geen zin meer heeft neemt ze een loopje met je, dan gaat ze opeens heel hard galloperen ofzo.

Maar het gekke is als je elke dag rijd (niet dat wij dat nu doen) word ze elke dag steeds vervelender, en als je bijvoorbeeld een week niet rijd en dan voor de 1e keer weer is ze super lief.

Zou ze het rijden niet leuk vinden of is het gewoon een shetlander streek?

xx Dorine ;)

Juangi

Re: Heel vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

Ik denk vooral het 1e, op een gegeven moment zullen we wel weten dat dit niet kan en dat het zinloos is, toch?

Maarja, ze is ook nog maar 4.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:10

mss kan ze het nog niet aan om elke dag te rijden, of krijgt ze rugpijn of zo. ze is nog jong, best is gewoon opbouwen. en shetjes zijn natuurlijk wel gekend voor hun "aangenaam" karaktertje :P

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:15

Rijdt je elke keer in de bak of ga je ook naar buiten, want het kan ook zijn dat ze dat bak megasaai vind en daarom geen zin meer heeft. Ik heb 'n pony gereden die dat had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:49

Blijkbaar zit er dus een "ongemak" bij het paardje dat opbouwt naarmate je er langer (frequenter) mee rijdt. Kan lichamelijk zijn maar kan ook tussen de oortjes zitten.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:55

Hoe groot zijn jullie en hoe groot is de Shet? Staat ze alleen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:59

Idd, wat Sonja ook al aangeeft, is het beestje lichamelijk in orde? Geen rugpijn/klachten, ligt het zadeltje wel goed, zit het bitje goed, hoofdstel niet te klein, dat soort dingen allemaal nagekeken?

tobyy_mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:09

miss vindt ze het gewoon leuk om een 'keer' met je aan de haal te gaann.. en het is nog een jong beessie! vergis je daarin niet:+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:13

Ik denk dat jullie goede begeleiding missen en dat de pony niet goed is ingereden.
Inrijden doe je niet even zomaar.
Dit kan gruwelijk fout gaan, opvoeden is namelijk een vak :)

Dus vraag in de buurt een goede instructie om hulp, want ookal is het een shetlander, een onopgevoede shetlander kan ook veel ellende geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:05

Shetlanders zijn hele grote paarden die opgesloten zitten in een klein lijfje :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:07

Ik ga mee met crossmonster!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:41

En ik ga helemaal mee met Sonja! Beide posts :D

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:52

ik weet niet hoe groot jullie zijn en hoe groot de shetlander is? en voor de rest ga ik met voorgaande antwoorden en ik ga ook zeker mee met crossmonster. niet iedereen kan zomaar een paard of pony zadelmak maken. maar misschien vind de shetlander het niet leuk om te rijden. dan zou je haar geboeid kunnen houden door veel afwisseling. dan rijden dan langs de weg lopen dan longeren enz. maar het kan natuurlijk ook iets met haar rug zijn. misschien een tip om dat uit te laten sluiten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:13

crossmonster schreef:
Ik denk dat jullie goede begeleiding missen en dat de pony niet goed is ingereden.
Inrijden doe je niet even zomaar.
Dit kan gruwelijk fout gaan, opvoeden is namelijk een vak :)

Dus vraag in de buurt een goede instructie om hulp, want ookal is het een shetlander, een onopgevoede shetlander kan ook veel ellende geven.

Idd ben er helemaal mee een !