Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kady1 schreef:Op de een of andere manier trek ik altijd "zielige" paarden aan als ik een paard ga kopen.
Kady1 schreef:Mijn vraag aan jullie dus, voor zulke paarden, wie is in jullie ogen daar de zadelmakmaak goeroe in...
Citaat:nog een kleine toevoeging, ik heb via pb verschillende reacties gehad met verhalen over gert van den hof, en die zijn echt niet allemaal positief...

) Kady1 schreef:Ik persoonlijk vind dat ieder paard een tweede kans verdient, of dit nu via de traditionle manier van africhten is of via de NH manier.
Kady1 schreef:En ja, ik zelf ben de gene die er straks weer op gaat zitten. Noem me dom of juist een doorzetter.
Kady1 schreef:De reden dat ik dit topic opende is omdat ik mij afvroeg wat er met de rest van dit soort paarden gebeurt, en bij welk (zadelmakmaak)team zo'n paard het meeste kans van slagen heeft.
Kady1 schreef:De enige reden dat ik er straks zelf weer op stap is omdat ik op de een of andere manier toch heel veel vertouwen heb in dit paard, hij is niet gemeen, anders had ik al veel vaker en veel eerder afgelegen! Ik vind niet dat er een steekje los zit.
Citaat:BTW: ik heb wel eens een artikel van Gert van het Hof gelezen. Hij wil zich best wagen aan extreme paarden/paarden met een probleem. MITS het dier echt heel veel kwaliteit heeft EN daarna bij een ruiter terecht komt die het dier fatsoenlijk verder op kan leiden. Anders vind hij het niet de moeite waard het risico te nemen dat als hij het paard zadelmak aflevert de ruiter er alsnog zijn nek op breekt.
Citaat:Maar wat is dan het probleem? JIJ vind dat er geen steekje bij los zit. JIJ gaat er zelf straks weer op stappen. WAT doet het verleden van het paard er dan nog toe? En WAAROM zou je willen weten waar dit soort paarden anders terecht komen? En wat bedoel je dan met DIT soort paarden, als je zelf vind dat er bij je eigen paard geen steekje los zit? Of wil je soms stiekem graag horen hoe goed, dapper en nobel je bezig bent door dit paard een 'tweede kans' te geven???

En dat is echt niet alleen karakter, maar zeker heel veel verleden. Citaat:De reden dat ik dit topic opende is omdat ik mij afvroeg wat er met de rest van dit soort paarden gebeurt, en bij welk (zadelmakmaak)team zo'n paard het meeste kans van slagen heeft.