ikzelf niet. mijn paard is gewoon goed voorwaarts en heb er geen problemen mee, we rijden B.
maar als ik aan andere vraag waarom ze sporen dragen/gebruiken kijken ze me meestal stom aan, alsof het gewoon normaal is.
ik zie het nut er niet van in, ik heb zo ook het vermoeden dat mijn buurmeisjes het alleen maar doen om te showen, hier het verhaal:het zijn 2 meiden, meisje R en meisje K(ga verdere namen niet noemen), meisje R rijd op een fries, meisje K op n NRPS(3/4 arabier). ze hebben beide van dezelfde persoon les, die had gezegd dat meisje R beter korte sporen kon gebruiken, aangezien de fries erg lomp was. daarna(na een maand) ging meisje K sporenbandjes dragen(dus zonder sporen). ik vroeg waarom maar gaf geen antwoord, en nu rijden ze ook met sporen! ze vroegen waarom ik geen sporen droeg en ik gaf eerlijk antwoord dat het (nog) niet nodig was, daar spotte ze een beetje mee en ik vroeg waarom zij sporen droegen, weer geen antwoord.
is het dan echt nodig dat iedereen sporen draag? om stoer te doen? of indruk te maken, beter te lijken of WAT DAN OOK?
sorry voor het verhaal
maar ik zie het nut er niet van in.ps. paard van meisje K gaat er elke keer wel 2 keer vandoor, ze galoppeert veel en ik vind dat ze geen stil been heeft, is het dan welverantwoordelijk. het paard zelf is van nature best goed voorwaards, en doet alles zonder sporen meer ontspannen(vind ik).
wat vinden jullie? word het een beetje "mode", net als een paar jaar terug de bontjes?

) uitziet