Hoii, ik heb net een eigen pony, en in mijn les word er veel gepraat over 'aan de teugel rijden', sommige kinderen zeggen: ,,Je moet gewoon hard trekken'', andere zeggen ,,Heel zacht in je hand zijn en niks doen''... Natuurlijk zijn er nog veel meer uitspraken maar ik ga ze niet allemaal opnoemen. Mijn vraag is dus: Hoe moet je aan de teugel rijden?
Alsjeblieft, dit kan je helpen maár aan de teugel rijden is niet alleen dat het paard 'in de krul' loopt. Ga niet in je eentje aan de slag, maar met les van je instructeur/trice.
T3ss95
Geplaatst: 04-04-09 21:13
Ga niet hard in de mond trekken! Vraag het aan je instructeur of aan iemand die er verstand van heeft. Succes!
Dani
Geplaatst: 04-04-09 21:15
A: vind ik pertinente onzin. B&C: het is zeker wel belangrijk voor het paard, maar niet hét belangrijkste. D: het 'moet' omdat het voor het paard beter kan zijn, maar als ruiter moet je het niet af gaan dwingen omdat het vanuit het paard zelf moet komen.
Lees hier eens wat rond, heb ik ook erg veel aan gehad. En inderdaad, niet luisteren naar die kindjes die zeggen dat je maar moet gaan trekken ofzo. Als je een paard aan de teugel rijdt, door alleen met je teugels te werken, doe je volgens mij iets verkeerd.