Ik hbe vind ik zelf geen mooie houding en zit
Ik wil graag meer hakwerk, handen minder uitelkaar en stiller,
en misschien zijn er nog andere tips voor het rijden?
iets wat helpt?
sorry ik snap nog steeds niet met die foto gedoel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sjonniej schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor hestejente. Als je namelijk goed zou gaan zitten als je gewoon goed aan het rijden gaat, waarom zitten zoveel ruiters dan verkeerd??
Het belangrijkste wat je nu, zonder instructeur, kunt doen is voelen waar je spanning hebt en al die spanning loslaten. Met name je onderrug moet helemaal los zijn. Probeer een balans in hol-bol te vinden door een paar keer te wisselen tussen max. hol en max. bol en dan te ontspannen. Laat je onderrug los en je bekkenbodemspier. Beenspieren loslaten. Los in de schouders.
Maar echt, zonder specifieke begeleiding gaat het niet lukken.
Nimmy schreef:De meeste houdingfouten komen vanuit je romp... Heb zelf ook problemen met mn handen en benen en merk echt dat die samenhangen...
ben zelf ook niet de beste in het uitdrukken van hakken. 

FitzChivalry schreef:een tip die voor mij heel goed werkte.. niet je tenen naar binnen draaien, maar je hakken naar buiten, dan draait je been mee, en zit je gelijk goed..
ik spreek met mezelf altijd een vast punt in de bak af waar ik er weer even extra op let, dat helpt goed.