1 paard 2 of meer verzorgsters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouuk1994

1 paard 2 of meer verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:26

hee,

Ik verzorg een paard samen met iemand anders,
Ik doe hem op maandag,woensdag,vrijdag & zaterdag en zij op de andere dagen.
We doen gewoon normaal tegen elkaar ( het is dus niet dat we elkaar haten ofzo )
Maarja soms als ik naar stal kom en ik zie ineens heel de stal vol liggen met mest enz.
dan weet ik gewoon dat hij weer opgestrooid is & dan kan ik weer heel de stal leeghalen
(ikzelf mest hem elke keer uit als ik hem doe ik strooi nooit op) en dan is het een beetje vervelend als je dan zo veel uit moet
mesten omdat de ander elke keer opstrooit , voorderest heb ik er geen problemen mee maarja het is een kleine moeite toch uitmesten?
Verzorg jij ook je paard/pony met iemand anders & heb je soms ook van die dingen
die je niet leuk vind van de verzorgster?
Of wat vind je ervan dat een paard/pony door meerdere mensen word verzorgd?
Laatst bijgewerkt door anouuk1994 op 25-02-09 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

HindaFree

Re: 1 paard 2 of meer verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:30

ik verzorg een haf en een vrouw rijd haar alleen op vrijdag.. alleen een beetje jammer dat ze zelf zeg maar niet zo veel van paarden weet en erg klungelig is met de spullen die dus allemaal van mij zijn! haf heeft wel eigen spullen maar verouderd maar erg frustrerend want ik ruim alle troep op vet alles zelf en was alles zelf terwijl zij er profijt van heeft

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:32

het lijkt mij absoluut niet leuk om een paard met andere verzorgsters te delen. maar dat is gewoon persoonlijk.
ik vind het gewoon leuk als het MIJN verzorgpaard is
en niet nog van 3 andere ;) gelukkig hoef ik m'n verzorgpaard niet te delen :o

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:33

HindaFree schreef:
ik verzorg een haf en een vrouw rijd haar alleen op vrijdag.. alleen een beetje jammer dat ze zelf zeg maar niet zo veel van paarden weet en erg klungelig is met de spullen die dus allemaal van mij zijn! haf heeft wel eigen spullen maar verouderd maar erg frustrerend want ik ruim alle troep op vet alles zelf en was alles zelf terwijl zij er profijt van heeft

ja ik was eerst ook spullen kwijt maar ik heb nu een kluisje en ik gebruik ze nu gewoon lekker zelf.
Het is idd erg vervelend als iemand anders al je spullen gebruikt
dan heb ik zoiets van vraag het tenminste en ruim de spullen gewoon netjes op ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:35

elizevb schreef:
het lijkt mij absoluut niet leuk om een paard met andere verzorgsters te delen. maar dat is gewoon persoonlijk.
ik vind het gewoon leuk als het MIJN verzorgpaard is
en niet nog van 3 andere ;) gelukkig hoef ik m'n verzorgpaard niet te delen :o

nee is het ook niet , maarja voorderest doet ze er volgends mij ook niks mee hoor ik van andere mensen
die dan op stal zijn alleen maar opstrooien :? & ja ik heb ook zoiets van mijnmijnmijn :o hahaa

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:37

haha, als je met de andere verzorgsters goed kan opschieten lijkt me het wel gezellig. kun je ook leuk samen naar het paard gaan. Ik ga met de eigenaresse dat is mijn vriendin *D

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:41

haha oke dan & ja die andere verzorgster
ik mag haar niet echt en ik doe voorderest wel gewoon normaal want soms komt ze broodkruimels brengen op mijn dag omdat ze het ''toevallig'' die dag meekrijgt en het dan gelijk komt brengen :\
En dan zeg ik gewoon normaal hooi enzo maar ik vind het een
beetje vreemd het lijkt wel alsof ze komt kijken hoe ik hem verzorg :P en ze zegt altijd dat ze
weinig tijd heb en daarom opstrooit maar ze heeft wel tijd om elke keer op mij dagen te komen :P

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:42

Ik heb sinds kort een paard dat ik voor iemand anders rijd. Maar die zou ik absoluut niet kunnen delen. Komt ook omdat dit nog een jong groen paard is, dus het zou ook niet werken om er nog iemand op te zetten.

Maar het lijkt mij dat je gewoon kunt zeggen dat zij ook wel eens mag uit mesten toch? Nu lijkt het meer alsof zij het wel leuk vind zo'n paard en lekker makkelijk dat jij alles doet eigenlijk. Ik zou het dus gewoon normaal tegen haar zeggen. :)
Daar schiet je volgens mij nog het meeste mee op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:44

en waarom dit op RT-D?

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:46

Sentido schreef:
Ik heb sinds kort een paard dat ik voor iemand anders rijd. Maar die zou ik absoluut niet kunnen delen. Komt ook omdat dit nog een jong groen paard is, dus het zou ook niet werken om er nog iemand op te zetten.

Maar het lijkt mij dat je gewoon kunt zeggen dat zij ook wel eens mag uit mesten toch? Nu lijkt het meer alsof zij het wel leuk vind zo'n paard en lekker makkelijk dat jij alles doet eigenlijk. Ik zou het dus gewoon normaal tegen haar zeggen. :)
Daar schiet je volgens mij nog het meeste mee op.

ja ik heb het ook al een paar keer gezegd & tegen de eigenaren maar als hun naar haar toegaan zegt zij tegen hun dat ze het
heel erg druk heeft met school enzo dus ik wacht weer even en als ze het blijft doen zeg ik het weer totdat ze het uiteindelijk doet ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:47

Ik verzorgde mijn verzorgpaardje eerst ook met iemand samen.
We waren toen beste vriendinnen maar samen het paard verzorgen ging gewoon echt niet.
Het was namelijk echt een heel erg gevoelig paard dat niet goed tegen drukte kon.
Terwijl zij juist heel druk met het paard was en heel erg veel in haar mond trok enz.
Toen er een meisje wegging ging zij gelukkig dat paard doen.
Ik verzorg het paard nu samen met mijn nichtje en dat gaat uitstekend.
Omdat ik moet stoppen zoek ik weer iemand die het van mij overneemt maar die wel goed met het paard kan en met mijn nichtje.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:48

ik zou maar gewoon aan haar aangeven dat je het op prijs zou stellen dat zij haar verantwoordelijkheid ook neemt jegens het paard, haar of zijn eigenaar en jou. Als dat geen effect heeft naar de eigenaar stappen en het probleem uitleggen met het verzoek of hij of zij dat wil bespreken met de andere verzorgster

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:48

Lielle schreef:
en waarom dit op RT-D?

oeeeps :o dat zie ik nu pas dat het bij rijtechnisch staat

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:49

heb een tijdje een paard verzorgd met een vriendin van mij.
ging altijd hartstikke goed
heb er nooit problemen mee gehad.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:51

Montignac schreef:
ik zou maar gewoon aan haar aangeven dat je het op prijs zou stellen dat zij haar verantwoordelijkheid ook neemt jegens het paard, haar of zijn eigenaar en jou. Als dat geen effect heeft naar de eigenaar stappen en het probleem uitleggen met het verzoek of hij of zij dat wil bespreken met de andere verzorgster

ja ga ik binnenkort ook weer doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:13

ik verzorg nu samen met mijn nichtje mijn moeders paard, omdat zij maar om de week kan rijden en ik rijd hem elke week en zij om de 2 weken (ridjen we ieders een half uurtje)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:17

Ik vind een paard delen dus ook helemaal niets. Soms rijd er wel eens een meisje op m,n bijrijdpony een paar rondjes, maar toch merk ik et direct weer als iemand anders erop heeft gezeten.

zou ook absoluut geen paard samen met iemand kopen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:19

ik heb dat ook bij mijn eigen paard, als er iemand anders op gezeten heeft bv men nichtje van 9 of van 15 of zo dan merk ik dat direct

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:19

Ik heb meerdere verzorgers maar ze hoeven bij mijn niet te mesten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:23

Ik deel ook mijn verzorgpony. Daar heb ik gewoon heel weinig keus in, want ze is niet van mij én ik kan haar niet elke dag doen omdat ik in Leiden zit en mijn verzorgpony in Zeeland zit. Vier van de zeven dagen geen aandacht is gewoon geen optie, dan is het logisch dat er iemand anders komt. Natuurlijk zou ik het liefst mijn pony 7 dagen in de week doen en met niemand hoeven delen, maar dat is gewoon niet reeël. Ik doe haar inmiddels al heel wat jaartjes, dus ik heb een hoog aantal medeverzorgsters versleten, maar er heeft nooit iemand tussen gezeten waarmee ik niet door een deur kon. Over het algemeen waren het lieve meiden, vaak ook een stuk jonger, die graag iets aan namen. Maar later, als ik groot ben en een eigen paard heb, dan hoef ik niet persé te delen hoor :o

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:46

Ik verzorg een ponyclub (d) pony met een ander meisje...
Dat andere meisje is heel aardig alles gaat goed vind ik:P
Zij verzorgt nog een paard en ik kom wel eens op haar dagen helpen met de lessen zo zien we elkaar en kunnen we dingen bespreken die niet goed gaan, misschien moet jij dat ook is proberen(A)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 16:51

Lisa_Dries schreef:
Ik verzorg een ponyclub (d) pony met een ander meisje...
Dat andere meisje is heel aardig alles gaat goed vind ik:P
Zij verzorgt nog een paard en ik kom wel eens op haar dagen helpen met de lessen zo zien we elkaar en kunnen we dingen bespreken die niet goed gaan, misschien moet jij dat ook is proberen(A)

oh oke , ja dat is het nou juist ze heeft nooit tijd enzo
maar ik zal 't allemaal wel eens proberen ook wat de andere bokkers zeggen ;)
en als ze het niet wilt of geen tijd heeft houd het op.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:56

Vroeger hadden mijn verzorgpony's nog een andere verzorgster (het zijn dan ook 2 pony's dus eigenlijk 1 voor elk paard) maar daar hadik nooit last van. Zij deed elke zondag voeren en dan ging ik gewoon niet, haha. De rest van de week was zij er toch nooit (of kwam ik d'r nooit tegen) en dat vond ik wel fijn. Verder deel ik de paardjes natuurlijk nog steeds met de eigenares (en haar man en kinderen) maar dat vind ik helemaal neit erg. Ze gaan super om met de beestjes en ik ben ook alleen maar dankbaar dat ik ze al zo lang mag verzorgen :D

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:58

Denise schreef:
Vroeger hadden mijn verzorgpony's nog een andere verzorgster (het zijn dan ook 2 pony's dus eigenlijk 1 voor elk paard) maar daar hadik nooit last van. Zij deed elke zondag voeren en dan ging ik gewoon niet, haha. De rest van de week was zij er toch nooit (of kwam ik d'r nooit tegen) en dat vond ik wel fijn. Verder deel ik de paardjes natuurlijk nog steeds met de eigenares (en haar man en kinderen) maar dat vind ik helemaal neit erg. Ze gaan super om met de beestjes en ik ben ook alleen maar dankbaar dat ik ze al zo lang mag verzorgen :D

ja dat is wel fijn ja.
Wij hebben onze eigen dagen ik moet er ook voor betalen maar dat vind ik niet zo erg
want als je het vergelijkt met een manege is het weinig :P
& ik betaal maar voor 2 dagen & doe 2 dagen gratis :D
Maar als een van ons dus niet kan of iets moet je afbellen zodat de eigenaar gaat of de andere verzorgster,
ik heb dus nooit zoiets van dat ik op andere dagen ga of dat ik ga wanneer ik wil :P

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:00

Ik voerde toen maar 2 dagen in de week dus ik ging wel vaker. Dat andere meisje zei ook vaak af, dan deed ik het ook maar al te graag. Nu voer ik ze 3 keer in de week en ik ga er in het weekend ook altijd heen, heerlijk :)
Maar je betaalt dus om de stal uit te mesten := ?