Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Een tijd in training zetten bij iemand die wel die kennis heeft en er zelf erg nauw bij betrokken zijn.Zodat ik na een tijd wat zekerder op mijn paard kan stappen.
maar ik heb zelf meer interesse in het trainingstraject. Ik sta liever achter voornoemde ruiters met de gedachte dat ik het wel helemaal zelf gedaan heb zeg maar. Dat gaat trager, heeft meer ups en downs maar hetgeen de paarden kunnen heb ik ze wel 100% zelf geleerd. Daar haal ik een hoop voldoening uit.
), maar ook van hoe lang en hoe eventueel "verkeerd" is het paard bereden door de eigenaar.
.Lovely schreef:je kunt haast beter je lesjes leren op slecht materiaal dan goed getrainde paarden.

Je leert er heel veel van, en je paard ook. 
KiWiKo schreef:Als je gewoon goed les neemt, dan kan je al heel veel zelf doen....
een paard africhten,corrigeren of bijscholen is niet zo moeilijk, maar als dan de eigenaar op dezelfde voet verder gaat dan is het eigenljk zonde van mijn tijd
Ik persoonlijk corrigeer liever de eigenaar
Lady_Daniels schreef:KiWiKo schreef:Als je gewoon goed les neemt, dan kan je al heel veel zelf doen....
een paard africhten,corrigeren of bijscholen is niet zo moeilijk, maar als dan de eigenaar op dezelfde voet verder gaat dan is het eigenljk zonde van mijn tijd
Ik persoonlijk corrigeer liever de eigenaar
Ga eerst eens het topic lezen voor je een stupide reactie als deze plaatst!
Bij voorbaat dank!
slecht geslapen vanacht????? Lady_Daniels schreef:Momenteel train ik 2x per week in een groepsles.
. Urielle schreef:Equimotion: ook op je eigen paard krijg je goede momenten te voelen. Je instructeur neemt een probleem waar, zegt hoe je dat moet corrigeren, je probeert dat en hop: een goed moment! Op dat moment moet je dat gevoel opslaan en proberen daar naar terug te gaan. Een goede instructeur herkent ook je pogingen en zal daarop inspelen door het aangeven van het goede gevoel en het aangeven wanneer je het toch nog niet helemaal hebt. Imo heb je daar dus meer aan, dan wanneer je op een goed gereden paard stapt, wat het wel goed doet, je herkent het gevoel, maar je weet niet hoe je naar dat gevoel toe moet rijden op een groen of verreden paard.