hoe ziet jou training er op een dag uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

honeypopz

hoe ziet jou training er op een dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:35

hoi, ik heb al eerder gevraagd naar jullie voedingsschema. MAAR :D
nu ben ik ook heel erg geinteresseerd naar wat jullie op een dag doen met jullie paard of pony??
dan praat ik van training tot verzorging?
laat het me weten :D *D *D

PBA_

Re: hoe ziet jou training er op een dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:34

en wat voor trainingen bedoel je dan met name?

honeypopz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:26

hoi, dan bedoel ik longeren, dressuur rijden of springen , ...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:33

Als ik rij dan rij ik meestal een uur in de bak of ik maak een buitenritje.
Longeren doe ik 2x per week maximaal 30 minuten. Meestal bijgezet met touwtjes maar af en toe longeer ik ze ook helemaal vrij zonder iets. Dat is ook een leuke afwisseling in het werk.
In de lente/zomer loopt een van onze paarden ook vaak 1 of 2x per week voor de kar een half uur tot een uur.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:46

verzorging uiteraard elke dag. verder rijd ik endurance met haar dus rijd ik twee maal per week een rondje van 13 km binnen een uur meestal 50 min. En één maal een lange rit dat steeds opgebouwd wordt naar het seizoen toe. Verder longeerde ik voorheen wel maar de stal waar ik nu sta vind ik het net een tikkeltje te klein voor een groot paard om daar in te longeren dus fiets ik met haar.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:51

ik doe erg veel verschillende dingen met me paard. dit kan dressuur zijn, maar ook buitenrijden, springen, bitloos rijden of grondwerken. en dan gaan we ook nog eens zo veel mogelijk naar het strand.
als ik dressuur rij ik ongeveer 3 kwartier. afhankelijk van wat we de vorige dag gedaan hebben en hoe hij voelt, doe ik alleen basis dingen of pak ik wat moeilijkere oefeningen mee.
met bitloosrijden let ik weer heel erg op me zelf en probeer ik alles op me zit te doen. daardoor gaat dit weer met dressuur makkelijker. dus dan ben ik vooral met me zelf en de reactie van lessy bezig en het corrigeren van me zelf.
met springen doe ik echt springtraining zoals ik met me les geleerd heb. dus veel lage sprongetjes zonder versnelling of vertraging en landen in de goede galop etc.
buitenrijden doe ik meestal een uur.
strand is meestal ook een uur.
grondwerk wisselt. de ene keer doe ik het na het rijden zodat hij nog even rustig kan drogen en we nog even lekker samen kunnen klieren. dan is het meestal maar een kwartier. maar soms ben ik ook echt doel gericht bezig en de nieuwe oefeningen aan het doen en dan kan ik er wel een uur mee bezig zijn.
voor de rest gebeurt de dagelijkse verzorging gewoon iedere dag, dus uitmesten poetsen en beweging geven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:57

Ligt aan mijn bui en het weer.
Ik kan dressuren, of naar buiten of springen.
Dressuur is meestal 40/50 minuten werken, met rustig stappen tussendoor en dan ook wel hard werken, en dan naar buiten uitstappen
Springen ligt aan mijn hoogte, en f ik een klein huppeltje wil of wil trainen
Longeren kan ik op 2 manieren :+ Los of met bijzetjes
Los zet ik meestal een hindernisje op, en dat doe ik als we wedstrijd hebben gehad of heel hard hebben gewerkt
Met bijzet doe ik als ik wil trainen.
Buitenrijden, vergeet ik de tijd meestal :+ Ik kan heerlijk buiten rijden, zonder de tijd in de gaten te hebben.

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:09

ik rij 5 dagen in de week mijn paard.
4 dagen in de week rijd ik dressuur, meestal 60 minuten.
1 dag in de week ga ik het bos (meestal 1,5 uur) in of spring ik.

ze heeft 2 dagen in de week rust, maar dan wandel ik vaak een half uur met haar.

en ze staat ook iedere dag 1,5 uur buiten.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:15

ik train 4 keer per week dressuurmatig 60 minuten. 1 dag in de week doe ik springtraining van 60 minuten. 1 dag doe ik longeren en dat 30 minuten en de andere dag maak ik een lekker buitenritje. daarnaast staat ze de hele dag lekker buiten.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:41

Verplaatst: VSW --> RT-D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:02

Verzorging elke dag, maar rijden licht echt aan het weer helaas, (alles is buiten) maar als het kan elke dag toch wel op zn minst een uur rijden (of het in ieder geval haar te leren :p ) en min een uur grondwerk.

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:07

Ben een tijdje gestopt met m'n verzorgpaard,
en pak het in mei weer op (full time).
Dan is het wel wat lekkerder weer, hoop ik.
Dan ga ik gewoon zo vaak mogelijk, lekker buiten. Niet echt intensief.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:57

Maandag: Zijn vrije dag. Moet tot laat naar school en in het weekend is hij vaak druk geweest op wedstrijd. Vaak poets ik hem dan lekker & toileteer ik evt. als het nodig is.
Dinsdag: Poetsen en opzadelen. Dan het basiswerk, dus richting laag, diep en rond. Dat doen we een kwartier en da pak ik hem, verdeeld in 10 minuten, op tot de oprichting die rond de M/Z wordt gevraagd. Dan veel oefeningen, blijven schakelen etc. Train alles wat er t/m Z wordt gevraagd. Dan afzadele, zweetdeken erop, hoeven nogmaals uitkrabben en slobber geven.
Woensdag: Hetzelfde als dinsdag
Donderdag: Dan heb ik vaak les en rijd ik wat langer dan 3 kwartier (wat ik op dinsdag en woensdag doe). Ik rijd hem zelf los zoals op dinsdag en woensdag. Dan komt mijn instrcutrise en pakken we de punten aan die ik minder vond gaan. Ook focussen we ons op de proeven om te kijken op welke stukken ik op moet passen.
Vrijdag: Zelfde als dinsdag en woensdag.
Zaterdag: Vaak wedstrijd en anders wandelen we naar huis (15 minuten lopen) om wat lekkers voor hem te halen en voor de afwisseling. Ook poets ik hem dan uitgebreid en toileteer ik waar nodig is. Ook het tuig ondergaat elke zaterdag een behandeling.
Zondag: Hetzelfde als dinsdag, woensdag en vrijdag. Als ik wedstrijd heb gehad ga ik meestal wandelen.

Overigens staan we aan het bos en ik ga maar heel zelden het bos in. Af en toe met mijn ouders + hond ga ik mee zo'n 1,5 uur stappen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:10

met dressuur gwn eerst instappen en lekker veel stelling enzoo,daarna -lichtrijden- in draven beetje voltes rijden van hand veranderen daarna pas echt aan het werk zetten met de pony dan voornamelijk zijgangen om lekker los te werken en met mn jonge beest vraag ik doodgewoon of hij niet op de voorhand wil vallen en beetje volte. af entoe pasje wijken of schoudervoor.
en daarna lekker lange teugel uitdraven en stappen ;)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:55

daagelijks 10 min stappen en per week een minuutje draven er bij. verder mag ze alleen op stal staan. ivm blessure