deze vraag is opgekomen na een discussie op stal, dus omdat hier genoeg wedstrijdruiters zitten, dacht ik kunnen jullie mij helpen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar het is ook heel erg per paard verschillend, heb ook wel eens paarden in training staan die ik 4-6 keer per week dressuurmatig train en 1-2 keer per week naar buiten..
alleen maar goed voor de geestelijke gesteldheid van het paard,
Karenenditty schreef:Hoe train je een paard voor wedstrijden? wat en hoeveel moet je doen per dag om van nul tot z te komen? en wat moet je voor je paard en voor jezelf doen? is er nog ook een gewicht voor de ruiter of waar moet ik aan denken?
deze vraag is opgekomen na een discussie op stal, dus omdat hier genoeg wedstrijdruiters zitten, dacht ik kunnen jullie mij helpen?![]()
ben trouwens ook wel benieuwd naar het gewicht van de ruiter.
en dat laatste vind mijn paard super. ze blijft gewoon 5 minuten langer stilstaan voor de lieve knuffels en de aaien die ze krijgt. Karenenditty schreef:Hoe train je een paard voor wedstrijden? wat en hoeveel moet je doen per dag om van nul tot z te komen? en wat moet je voor je paard en voor jezelf doen? is er nog ook een gewicht voor de ruiter of waar moet ik aan denken?