Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
koe_x schreef:# graag gedaan.Ik had een vraagje, omdat ik bijna ieder dag naar Lierop toe ga en dat is 40 min. rijden.
Doen jullie dat ook?
Wat doen jullie met dit vervelende weer??
-Rijden jullie? #nee.
-Gaan jullie nu op wedstrijd?? #nee
-Of longeren jullie nu? # nee
-Of zetten jullie ze in de wei?? # ja
-Of rijden jullie nu minder/meer dan normaal? # minder
-Of doen jullie helemaal niks? # precies.![]()
Als jullie wel wat doen;
-Is dat thuis? # ja
-Of is het ver van jullie vandaan?? (hoelang jullie er over doen om daar te komen.)
Of doen jullie nog iets anders??
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat jullie doen met dit vervelende weer..... # heel veeeeeeeeeeeel water sjouwen.![]()
![]()
Alvast bedankt voor de reacties!!

Citaat:Wat doen jullie met dit vervelende weer??
- Rijden jullie? Ja hoor, op het moment loopt die wat onregelmatig maar wat stappen ohz doen we gewoon
-Gaan jullie nu op wedstrijd? Nee
-Of longeren jullie nu? Als die regelmatig liep, ja hoor.
-Of zetten jullie ze in de wei? Hmm, ze hebben hem een keer buiten gezet, waarna hij vreselijk uit zijn dak is gegaan. Hierdoor is die wat onregelmatig gaan lopen, dus op het moment even niet..
-Of rijden jullie nu minder/meer dan normaal? Ja, door die onregelmatigheid, maar anders gewoon elke dag lekker trainen hoor
-Of doen jullie helemaal niks? Nee, beweging heeft die áltijd, oke nu door zijn onregelmatigheid wat dagen rust, maar anders komt die elke dag van zijn hokkie.
Als jullie wel wat doen:
-Is dat thuis? Nee, hij staat op een stalling. Hier heb ik alles overdekt, ideaal!
-Of is het ver van jullie vandaan? Met de fiets doe ik er 30 minuten heen en terug over, nu doordat het glad is 40/45 minuten. Met de auto 15 minuten heen en terug
Of doen jullie nog iets anders? Bij ons is een tijdje de kapschuur bevroren geweest, de waterleidingen zeg maar. Dus heeel veel met emmers sjouwen. Ook de opfok staat nu binnen, met een bevroren waterleiding, dus daar zit zo een half uur per keer (zo'n 6/7 keer per dag ong?) tijd in (hele grote bak met water). Voor de rest heeft die nu dus even rust, maar de andere paarden gaan ook gewoon de stapmolen in. Wij strooien ook altijd om gladheid te voorkomen, verder paarden extra dik in het stro zetten, genoeg hooi zodat ze zich niet vervelen en toch proberen alles eruit te krijgen. Moet er wel bij zeggen dat ik ook nog help in mijn vrije tijd op deze stal, dus ik ben er heel wat uurtjes en ik liever wat minder vriesgedoe wil hebben, dan kunnen ze zonder al te veel gevaar naar buiten..

Ik stap er niet op nu, bak is bevroren en buiten is ook alles kei hard, dus kan toch niks meer doen dan stappen.