Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:20

Ik hoorde van een vrouw die een erg vervelend paard rijdt dat de laatste tijd gevaarlijk stijgert en bokt, dat als haar paard stijgert ze hem met haar zweep een tik op zijn hoofd geeft. Het paard was al eerder na een 'her-opvoed stal' gebracht vanwege zijn gedrag onder het zadel maar het heeft niet veel geholpen. Nu rijdt zij hem op deze manier als hij begint te stijgeren, ik vraag mij af of dat kwaad kan? Ik vind het wel een beetje apart namelijk..

Vinden jullie dit kunnen?

Colt

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:21

Nee dit vind ik niet kunnen! Doe je toch niet? Vind ik bijna tot dierenmishandeling horen.

En daarnaast, denk ik dat je alleen maar meer problemen krijgt. Denk aan kopschuw bijvoorbeeld.

Neeh dit vind ik echt heel erg slecht.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:22

nou nee , is echt not done.
Een paard kan alleen maar steigeren als die stilstaat of bijna stilstaat , voorwaarts rijden dus.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:23

inderdaad, not done.

JuulMacmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:24

Ik denk juist dat hij meer gaat steigeren enz.
Ik denk dat het niet de slimste manier is. Slapen

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:39

Is dit dierenmishandeling?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:40

ff je topiczin afmaken:
"is not done"

Het is echt heel erg oneerlijk! Een paard steigerd met een reden, zoek de reden en los hem op! of houd hem in iedergeval voorwaarts zodat hij niet omhoog kan komen.

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:43

het paard associeert de klap als het stoten van zijn hoofd maar als dit meerdere keren per het rijden gebeuird heeft het geen nut
ik heb weleens gehoord dat iemand een rauw ei op het hoofd van het paard heeft stuk geslagen hierdoor dacht ie dat ie zijn hoofd heeft gestoten en zich heeft verwond schijnt te helpen

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:43

Ik vind dit ook helemaal geen goed idee!
erg voor dat paard!
Maar ik heb me ook ooit eens laten vertellen, dat als een paard stijgerd je het gevoel moet geven dat het onaangenaam is, of dat hij ergens tegenaanstoot. Mij zeiden ze dan een ei te gebruiken ( gelukkig was het niet voor de paarden waar ik mee rijdt). En dat ei kapot te slaan op het hoofd als het paard stijgerd. Ook dat vind ik niet zo n goed idee, hoewel het wel degelijk effect heeft. Toch maar een smerig boeltje op het hoofd van je paard! en ik denk ook niet dat je altijd eieren op zak hebt als je gaat rijden.

Andere manieren bedenken dus als dat.

x

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:51

niet met eieren gaan slaan of wat dan ook dat is toch geen rijkunstige oplossing?Dat wil je toch niet.
voorwaarts rijden en er zeker van zijn dat je paard geen ongemakken heeft in zijn lijf waardoor die dit gedrag vertoont.

_Madelonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:45

Idd dat met dat ei vind ik niet zo erg.. ik ken iemand en die deed dat ook en dat paard steigert nooit meer! Haha!

xx Bloos

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:48

Sommigen mensen doen het idd met steigeren.

Als je zeker weet dat het niks medisch is, dus het echt klot.en is, dan zal ik haar misschien wel een tik of een ei tussen haar oren geven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:51

gebruik de zoekfunctie eens, er bestaan hier al zo verschrikkelijk veel topics over...

en ja, als mijn paard zou stijgeren, niet voorwaarts te krijgen is, ik snel genoeg kan zijn, alle lichamelijke problemen uitgesloten zijn... dan krijgt ie toch echt een fikse lel op zijn bakkes!

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:52

Idd benangelique.

Eigen veiligheid staat ook voor neem ik aan

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:54

maarvoorwaarts rijden heeft ook geen zien hoor
mijn knol kan zelf nog steigeren als die er van door gaat.
dat heb ik vandaag wel gemerkt.
maar slaan met de zweep op ze hoofd vind echt onzin.
volgens mij maak je het dan alleen maar erger zijn gedrag.
en er is vast een reden dat het paard zulk gedracht vertond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:57

soms is er geen reden ladyleonie, behalve proberen de baas te spelen. als ze dat grapje uithalen, krijgt ie echt een dreun (als het lukt) en als ie het weer doet, nog 1.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:22

wat denk je van kopschuw? en dat je op een gegeven moment nog meer protest krijgt. een meisje op mijn oude stal deed het ook en later is dat opaard afgemaakt omdat hij volgens haar onhandelbaar was, maar als ik m soms mocht rijden, daarvioor nog, ging t prima.. ecdht zonde van t mooie beestje

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:28

er word gezegt dat het paard al eerder naar een opvoed stal is geweest.
en het heeft niet geholpen dus het paard is waarschijnlijk al verpest

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:57

Dan zal ie op deze manier niet geholen worden.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:03

Ik denk dat bijna iedereen het hier niet mee eens is en hier op bokt als iemand het wel goed vind zal hij het waarschijnlijk niet zeggen omdat hij dan half bokt over zich heenkrijgt.

Ik vind het meer dan zielig als je je paard met een zweep op zijn hoofd slaat!
Slaan is een teken van onmacht en ik vind dat je ze best wel een tik mag geven als ze je bijten of trappen maar sommige mensen slaan ze om alles.
Dus voelen ze zich in mijn ogen snel onmachtig ze weten 'doodgewoon' niet wat ze moeten doen, en dan doen ze het voorkomen alof het hoort maar ze weten zelf ook wel dat ze fout zijn als ze hart voor dieren hebben.

o ja met rijden sla je ook niet in elkaar maar je corrigeert ze met een zweep en daar zit een verschil in.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:12

ik vind het gewoon absoluut niet kunnnen! het is een heel erg gevoelige plek! dat doe je gewoon niet!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:23

Ik zou juist bang zijn dat ze achterover knalt met de klap op zijn hoofd! Kan echt niet! Er moet toch een reden zijn dat het paard elke keer stijgerd! Ik vind dat ze daar naar moet kijken en zoeken in de plaats van het paard nog meer verknallen

wynasenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:09

Toch vreemd dat niemand een opmerking maakt over het bit, als het gaat om een steiger-probleem op te lossen? Paarden genoeg die de lucht in springen omdat ze met een enkel gebroken bit gereden worden.

En een paard dat bij mij bokt of steigert, krijgt afhankelijk van de situatie zijn verdiende loon. Ooit (een jaar of 3 terug) besloot een paard plots uit de cirkel te springen en te beginnen bokken, zonder enige reden. Wel, die heb ik 2 keer vrij serieus met de zweep op z'n achterhand getikt. Een ander paard (dat ik nu rijd), werd vroeger getraind bij Jeroen Devroe, en was toen ik haar voor het eerst reed één van de meest asociale en bange paarden die ik kende. Als zij steigerde, was dat om een heel andere reden, dus reden we gewoon weer verder (ook weer niet beginnen strelen, zoals ik sommigen zie doen, dat is pas een enorme misser begaan). Maar het gebeurt wel vaker dat je voldoende voorwaarts rijdt, maar je paard gewoon besluit 180° te draaien en dan de lucht in te vliegen. En dan heb je een héél lange weg te gaan Lachen

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 17:37

Ik vroeg ook al aan de vrouw of het paard niet ergens pijn had of iets dergelijk, maar volgens haar is het paard helemaal nagekeken maar is het kerngezond. Het was volgens haar gewoon 'kl*ten' ..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:39

Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..