Verzorgster verraden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesWietske

Verzorgster verraden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:03

De shet die ik jaren verzorgde met zo veel plezier! Werd sins kort bereden door een barrel wat hem helemaal afragde! het was te zielig om te zien! ze had hier geen toestemming voor van de eigenaar... ik heb toen de eigenaar gebeld,... en haar verraden... Had ik dit wel of niet moeten doen?
Ze sprong 4 keer in de week. en veel te hoog! en de rest dagen daarvan ging ze in volle galop over de asvalt weg
Gun iedereen lol met een pony.. maar tog niet op die manier?

Anoniem

Re: Verzorgster verraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:05

hoe komt ze dan bij die pony als dat van de eigenaar niet mag?

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:06

Tja ik weet niet hoe de situatie is, maar ik vind het goed dat je bezorgd bent en bellen kan zoiezo niet kwaad. Ben ook benieuwd hoe ze daar komt, misschien beter afsluiten en goed in de gaten houden. In principe is het gewoon inbreken..op andermans erf zijn. Maar hoe weet je eigenlijk hoevaak ze komt enzo?

LovesWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:07

Anoniem schreef:
hoe komt ze dan bij die pony als dat van de eigenaar niet mag?

het is een bollebedrijf, war je je paard kan stallen voor weinig.. er lopen wat meisjes rond die poetsen enzo. geen probleem tog? maar zij ging zadel kopen en veelv erder!

LovesWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:07

Joceline schreef:
Tja ik weet niet hoe de situatie is, maar ik vind het goed dat je bezorgd bent en bellen kan zoiezo niet kwaad. Ben ook benieuwd hoe ze daar komt, misschien beter afsluiten en goed in de gaten houden. In principe is het gewoon inbreken..op andermans erf zijn. Maar hoe weet je eigenlijk hoevaak ze komt enzo?

Heb zelf een paard daar staan, omdat ik te groot werd voor de shet!
Na school komt ze elke dag,, net als ik ds

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:10

Nou als iemand zo met mijn pony's om zou gaan, zou ik dit ook zo snel mogelijk willen weten. Ook al zouden ze wel toestemming hebben om ze te verzorgen, dit wil nl niet zeggen dat ze dan maar alles kunnen doen. Dit soort akties, die jij beschrijft, vind ik niet kunnen. Prima dat je aan de bel trekt!

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:02

Als het klopt wat jij zegt lijkt het me dat je er goed aan hebt gedaan om haar te 'verraden'. Wat ik zelf een beetje raar vind is dat je zegt dat ze 4x per week springt (te vaak dus) en andere dagen ook rijd. Het komt er dus op neer dat ze zo'n beetje iedere dag rijd, dan moet de eigenaresse dat toch merken? Bovendien gaat dat meisje toch niet op die shetlander rijden als ze geen toestemming heeft? Ik vind het een beetje een vaag verhaal..

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:05

Dus je mag op die stal gewoon zomaar andermans pony's komen poetsen???

Ik vind het goed dat je aan de bel hebt getrokken hoor, ik vind het niet kunnen....

Charly05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:16

Ik vind dat ook niet goed, als je iemand zijn paard verzorgd is het dier niet van jou, je hoeft dan natuurlijk geen dierenarts te betalen. Ik vind dat je altijd voorzichtig om moet gaan met paarden. Vooral met paarden die niet van jou zijn. Je hoeft geen schuldgevoel te hebben hoor!

_Madelonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:06

Wat raar! Dat doe je toch niet? Zomaar iemand ze pony pakken.. ? Maar ik zou hetzelfde als jouw hebben gedaan hoor!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:13

het is goed dat je de eiegenaar het hebt vertelt. Knipoog
je gaat toch niet zomaar rijden op iemandt anders paard zonder toestemming.
en ook niet op zo'n manier

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:20

goed dat je gebeld hebt, zo hoor je niet met paarden om te gaan!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:20

Ook ik vind het heel naar om te gaan kliken over iemand, maar soms kanhet niet anders. Bij ons op stal was een stagiere, die de paarden niet netjes behandelde. Dat heb ik op een gegeven moment wel door verteld, want dat kan toch niet. Een paard wat een beetje vrolijk was omdat hij naar de wei mocht , werd op zijn nummer gezet door haar en voor straf zette zij het paard weer op stal. Moest hij zich maar netjes gedragen! Het was een jong paard! Mag tie effe blij zijn?! Verder sloeg ze de paarden zonder enige reden (zij vond dat er wel een reden voor was). mensen die hun paard niet fair behandelen vind ik niet kunnen. helemaal als het niet hun eigen paard is. Dan maar door vertellen aan de stalbaas.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:21

Ik heb het zelf gehad. Had een bijrijder die nogal bizar met mijn paard omging en wat was ik blij toen mijn stalgenoten me dat vertelde. Heb haar dus meteen weggestuurd...
Klikken is niet goed, maar anders was het ten koste gegaan van mijn paard. Ik vind het dan ook niet echt klikken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:22

ipv te bellen had je beter foto's gemaakt en die afgegeven Knipoog

wynasenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:13

Wat vreemd dat je je afvraagt of je daar wel goed aan gedaan hebt, volgens mij gaat iedereen die er iets mee te maken heeft dat toch gaan zeggen? Het lijkt me niet meer dan logisch dat je de eigenaars meteen op de hoogte brengt!
(En je verhaal is, zoals hierboven gezegd, wel vrij vaag... Kan je daar dan echt gewoon een pony nemen en er mee beginnen rijden, ook al is die niet van jou? :s)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:14

ik vind dat je het goed heb gedaan..al zouden er mensen zijn die zomaar mijn paarden zouden pakken zonder dat ik het wist zou ik ook blij zijn als dat mij verteld zou worden..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:16

Goed dat je het hebt verteld.
Wie weet wat er was gebeurd als je niks zei..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:38

wat zij de eigenaar er eigenlijk van ?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:03

Anoniem schreef:
wat zij de eigenaar er eigenlijk van ?

Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd naar!! Verder had ik precies hetzelfde gedaan als jij.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:21

wat zijn er toch rare kinderen. Ik ken ook met gemak een dozijn raggers opnoemen. Nu kan ik begrijpen dat iedereen die fase heeft maar als je dan toch richting 16/17/18 gaat moet dat toch over gaan? Dan ga je toch niet je schetje aantal keer per dag verhuren en laten afraggen en dan zelf ook nog erop, of met zijn 2en erop?
Als ik dit zou zien, zou ik het zeker ook als opmerking even meedelen aan eigenaar. Ze proberen het op mijn pony's ook wel. Laatst mocht iemand na de les de pony's nog even 10 minuten serieus rijden. zegt ze kom.... crossen we ff paar rondjes op die pony's en gaan we naar huis..... OMG! Is daarna ook niet meer geweest Knipoog
heel goed gedaan dus! raggen doet ze maar op dr fiets....

PokerFace.x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:55

Ik vind dat je het juiste hebt gedaan.
Als het zo verder ging, dan had het paard erge schade kunnen aanlopen!
Hopelijk heeft de eigenaar er iets mee gedaan?
Ben idd benieuwd wat hij/zij zei.

LovesWietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 21:07

Gelieve niet meer reageren! weet genoeg! iedereen bedankt!