Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Angeliiquex schreef:voor het rijden was hij al angstig, maar dat werd al verteld door de vorige eigenaresse, die hem anderhalf jaar in de hengstengroep op het land had staan voor ik hem kocht. op een jaar of twee werd hij gecastreerd, waarover mensen die erop gestudeerd hebben natuurlijk nog steeds zeggen dat ze daar angstiger van worden. toch heb ik met hem nooit langer als 5 minuten paniek ondervonden, omdat hij altijd op mij vertrouwde. hij is namelijk erg eenkennig, dus hij is absoluut niet dominant of iets in die richting.
qua de fouten moet ik toch echt zeggen dat dit niet het geval is. ik heb er alleen zeer ervaren personen op laten rijden, die zeker wisten wat ze deden. schreeuwen of in de mond trekken, zelfs straffen kwam niet tot orde. dit is juist waardoor ik het zo vreemd vind
MSophie schreef:Zo wie zo vind ik jammer dat je al op een 3,5 jarige zit omdat die nog lang niet is uitgroeit in zijn gewrichten
en ik weet niet hoe hun begonnen zijn met inrijden
maar ik kan me redelijk beeld voor me ogen krijgen hoe een normal person dat doet.. en ik weet niet of je ooit grondwerk met hem hebt gedaan..
dingen met een angstige pony moet je rustig aan doen laat hem het hoofdstel zien ruiken en druk het niet direct in zijn mond.. evengoed als het zadel laat hem kijken inrijden is niet zomaar wat.. en met opstijgen neem de tijd want warschijnlijk is dit bokken enz nu aangeleerd gedrag.. en je hoeft overigens NIET perse te rijden vind dit vreselijk om te horen net of je je pony nergens anders voor hebt ! ga eens spelen met je pony hij is nog jong hoor !
En als je je pony 2 jaar hebt zegt dat niets over de relatie.. warschijnlijk vertrouwde jou pony je thuis omdat hij niet veel anders heeft..
MSophie schreef:En als je je pony 2 jaar hebt zegt dat niets over de relatie.. warschijnlijk vertrouwde jou pony je thuis omdat hij niet veel anders heeft..
Iorrr schreef:MSophie schreef:Zo wie zo vind ik jammer dat je al op een 3,5 jarige zit omdat die nog lang niet is uitgroeit in zijn gewrichten
en ik weet niet hoe hun begonnen zijn met inrijden
maar ik kan me redelijk beeld voor me ogen krijgen hoe een normal person dat doet.. en ik weet niet of je ooit grondwerk met hem hebt gedaan..
dingen met een angstige pony moet je rustig aan doen laat hem het hoofdstel zien ruiken en druk het niet direct in zijn mond.. evengoed als het zadel laat hem kijken inrijden is niet zomaar wat.. en met opstijgen neem de tijd want warschijnlijk is dit bokken enz nu aangeleerd gedrag.. en je hoeft overigens NIET perse te rijden vind dit vreselijk om te horen net of je je pony nergens anders voor hebt ! ga eens spelen met je pony hij is nog jong hoor !
En als je je pony 2 jaar hebt zegt dat niets over de relatie.. warschijnlijk vertrouwde jou pony je thuis omdat hij niet veel anders heeft..
![]()
Wat heeft ze nou aan zo'n antwoord? Ze vraagt om hulp hoe ze het op kan lossen!
KiWiKo schreef:oogkleppen willen wel eens helpen, zorg ervoor dat er een ervaren persoon op de grond staat die je helpt met opstappen, en het paard gerust stelt....

dan is het allemaal wat vertrouwder
Angeliiquex schreef:dank je anneliesdj voor je uitgebreide antwoord, toch wil ik hierbij goed uitleggen dat hij al drie maanden in training is, en paarden of pony's met dit probleem er binnen enkele weken vanaf zijn. (niet dat ik dit van mijn kanjer verwacht, maar je gaat toch conclusies trekken aangezien de trainers hier ervaring mee hebben.)
dat zou ik dus nooit nooit doen............ LEVENSgevaarlijk......... KiWiKo schreef:NAAAAAAAdat zou ik dus nooit nooit doen............ LEVENSgevaarlijk.........

) maar het paard vind het nog steeds lastig. Dus paps houdt hem vast (niet te strak)en laat los als mijn vriendin het zegt. En het wordt nu gelukkig steeds beter. EN aan het eind van de training nog even het op- en afstappen herhalen, even hangen en wiebelen zodat hij leerst dat dit niet eng is.