Ervaringen Heather Mofett???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Ervaringen Heather Mofett???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 09:58

Ik heb een aantal maanden geleden een boek van haar gekocht, de "verlichte rijkunst".
Zo'n ontzettend mooi boek en ik ben nu benieuwd wie via haar manier rijd en wat is je ervaring ermee?

Elisa2

Re: Ervaringen Heather Mofett???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:47

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:49

Ik heb het boek ook maar ben er nog in aan het lezen. Vind het wel erg interessant.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:30

IK Knipoog en ik ben nog door haar opgeleid als instructrice ook!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:43

Het boek ligt voor een fractie van de prijs bij de Slegte.

Het gebruik van de paardrijsimulatoren is aardig.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:24

Goofy ik heb het voor 5,= in handen gekregen. Knipoog

Maar vertel, heb jij wel eens op zo'n equi simulator gezeten dan?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:51

Op de equi-simulator van HM heb ik nooit gereden. Wel op verschillende "levensechte" (veel uitgebreidere) paardrijsimulatoren.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:28

Oh echt waar?
En hoe voelde dat dan?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:15

Alsof je op een zeer ervaren en goed opgeleid schoolpaard rijdt. De mogelijkheden zijn legio.

Een of meerdere paarden is goedkoper in de aanschaf voor de meeste bedrijven, dan de aanschaf van een echte simulator. De prijs wordt dan erg hoog, als de bewegingen en gangen getrouw moeten worden nagebootst. Daar zijn verschillende oplossingen voor, maar die stellen speciale eisen aan de constructie en onderdelen waaruit de rijsimulator is opgebouwd. Er worden (nog) te weinig simulatoren gebouwd, om de aanschafprijs lager te krijgen.

De rijsimulatoren die HM gebruikt, zijn mechanisch vrij eenvoudig, en daardoor goedkoper. Voor het doel waarvoor ze gebruikt worden, is dat aantrekkelijk.

Dat doel is kostentechnisch met een een uitgebreide simulator - voor een bedrijf - nauwelijks te trekken.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:09

Wat toevallig, ik heb het boek bij de bieb geleend en net uitgelezen. Ik had er meer van verwacht want eigenlijk alles wat er in staat weet ik al. Ik vond het eigenlijk jammer dat ze overal maar heel beknopt op ingaat, en dat er veel verwijzingen naar andere hoofdstukken staan zodat het onoverzichtelijk lezen is. Ook vind ik het niet echt geschreven op een manier die het makkelijk maakt om de theorie toe te passen op de praktijk. Ik heb hierin meer gehad aan het boek "wat beweegt de ruiter" (volgens mij geschreven door Anne Muller), daarin staat alles heel beeldend omschreven en word veel inzichtelijker gemaakt hoe je veel voorkomende fouten op kunt lossen en blijvend kunt werken aan een goede zit.

Enige echt goede vondst vind ik idd ook de equi-simulator. Eigenlijk alle maneges zouden een dergelijk apparaat moeten hebben, voorkomt een hoop "gestuiter" bij beginners, en je houdt daarmee ook langer je paarden heel. Jammer dat een dergelijk apparaat duurder is in aanschaf dan een paar pony's of paarden.