na een lange tijd weer springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lillylover

na een lange tijd weer springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 11:26

hallooh

over 2 weken is er bij ons op de manege een springclinic...
Ik zou mee willen doen met mijn verzorgpaard, maar de eigeneresse is er een beetje optegen...
Lilly (verzorgpaard) is nu sinds ongeveer anderhalf jaar mijn verzorgpaard. een jaar geleden heb ik met haar gesprongen gewoon thuis enzooh ongeveer 70 cm hoog..
Ik zou dus nu met die springclinic mee willen doen (klasse BB)
De eigenerasse vind dit alleen te gevaarlijk, omdat het paard vroeger erg zwak op de benen was..
Ze is nu erg sterk en we rijden nu ongeveer L2 niveau (niet officieel). Ik denk dat ze het wel aankan.. en als ik goed inga rijden en beenbeschermers omdoe en de sprongen langzaam opgebouwt worden dat het dan makkeliujk moet lukken, De lesgever (een bekende springruiter) heeft er ook echt wel verstand van en ik kan altijd gaan stoppen als het niet lukt...
Wat vinden jullie??

groetjes Ellen!

prii_boy

Re: na een lange tijd weer springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:28

ik vind dat je gewoon naar de eigenaar van je verzorgpony moet luisteren, als ze niet wilt dat je met haar meedoet is dat jammer.
Ook zegt ze dat ze zwakken benen heeft, dus dan houd het gewoon op

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:29

prii_boy schreef:
ik vind dat je gewoon naar de eigenaar van je verzorgpony moet luisteren, als ze niet wilt dat je met haar meedoet is dat jammer.
Ook zegt ze dat ze zwakken benen heeft, dus dan houd het gewoon op

Helemaal mee eens! Het is niet je eigen pony, du je hebt heel simpel naar de eigenaar te luisteren.
ik weet niet precies wat bedoeld word met zwakke benen, maar peesbeschermers en goed instappen, voorkomt ook lang niet alles Knipoog

Wat betreft het stoppen wanneer het niet gaat, dan is het al te laat ...

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:31

tja... aangezien het niet je eigen pony is heb je er niet zo veel over te zeggen. Dus dan zal je wel moeten luisteren naar de eigenaar. Kan je anders niet gewoon meedoen met een manegepony?

Anoniem

Volgens mij hoef je er verder niet meer over na te denken of meningen te vragen; als de eigenaar 'nee' zegt is daarmee de kous toch af?
Ik zou het risico ook niet lopen als er in het verleden problemen zijn geweest.

Kun je evt. niet een ander paard van iemand lenen, als je toch graag aan die clinic deelneemt?

PercyLeen

Ik zou niet meteen mee doen aan zo'n clinic..ik heb er destijds een gereden bij edwin klokman (ook bb) nou als de hindernissen onder de 1m bleven moesten we blij zijn Knipoog Ga eerst maar thuis lekker oefenen met balkjes en in- uitjes!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:38

Ik snap niet dat jij er nog over na denkt om WEL met dit paard mee te doen? Het is niet jou paard, dus jij heb er niks over te zeggen.
De eigenaar vind het niet goed. ja jammer dan, maar dan houdt het gewoon op. Klaar.
En daarbij vind ik dat de eigenaar een goede reden heeft. Het is niet zo dat ze het jou niet gunt, maar het gaat om het welzijn van HAAR paardje.
Vind het ronduit onbeschoft om dan nog mee te willen doen met dit paardje
Wat nou als er iets gebeurt en het paardje weer blessure op loopt? Mag de eigenaar het gaan oplossen.
Neenee, zo werkt het niet hoor. Nee is nee, het is niet jou paardje.
Ookal zegt iedereen dat het paardje het wel aan zou kunnen, daar gaat het totaal niet om wat andere vinden, maar wat de eigenaar vind.
Daarbij zeg je dat je peesbeschermers aan zou willen doen? Nou als ik de eigenaar van dit paardje geweest zou zijn, zou het me geen drol uitmaken of hij nou wel peesbeschermers aan heeft of niet. hij zou niet mee mogen doen wanneer ik er op tegen ben.

Misschien kan je een ander paardje regelen waar jij het wel mee mag doen, die geen beperkingen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:43

Nee is nee, lijkt me duidelijk!
En L2 dressuur is echt iets anders dan een springclinic meedoen. Ik zou ook kijken voor een ander paard om eventueel wel mee te kunnen doen.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:53

het is nee niet doen, als het je eigen paardje was beslis je daar natuurlijk zelf over. als je echt wil gaan springen moet je dus naar een ander paard opzoek. jij bent de verzorgster en de eigenaar staat daar boven.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:51

Hmm ,
Als gij mijn verzorget waart ,
Waart ge dat waarschijnlijk nu niet meer ..
( Niet zo grof bedoeld als het eruit komt xD )
Ik denk dat je gewoon moet doen wat ze zegt hoor !

Just_Tasch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:54

gewoon doen wat de eigenaar zegt, je kan alleen jou mening aan de eigenaar zeggen verder kun je helaas niets doen voor het paard als het verkeerd gaat... Verdrietig

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:14

als de eigenaaresse het niet wil kan je het misschien beter niet doen. zij kent haar paard uiteindelijk het beste,

Je kan natuurlijk wel met haar praten, of je het niet mag proberen en als het echt niet wil en als het niet goed voelt stoppen.
de pony geeft het wel aan als het hem pijn doet of te moeilijk word;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:20

Het lijkt me dus wel duidelijk....nee is nee!
Hoe jammer voor jou dat ook is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:25

Hm, mag jij blij zijn dat je mijn verzorgster niet bent. Als de eigenaar neen zegt, is het neen. Vind het ronduit onbeschoft om het toch nog te proberen dan, je mag haar paard al gratis rijden en verzorgen! Daar moeten een hoop mensen tegenwoordig voor betalen. Ik zou ook niet willen dat je met mijn paarden springt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:44

Het is niet jouw paard, dus nee. Als de eigenaar het liever niet heeft , zou ik niet allerlei redenen gaan zoeken om het toch te mogen, nee is nee.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:38

Kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven wordt gezegd. Eigenaar heeft het voor het zeggen, hij/zij zit straks ook met de gebakken peren als het paard geblesseerd raakt (jij natuurlijk ook deels, alleen jij draait niet voor de kosten op). Bedenk zelf eens: wat als je je eigen paard zou hebben, en een bijrijdster, zij wil iets waar jij op tegen bent, zou je dat zomaar accepteren?