Ik heb ongeveer 7 jaar op een manege gereden en naar mijn idee weinig geleerd. Stelling en aan de teugel rijden nee hoor. Mijn vraag luid Hoe leer je nou het beste een pony aan de teugel rijden als je het gevoel niet in je handen hebt zitten?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En op een gegeven moment zijn we verhuist en kreeg ik een harde hand. Ik nam les paardje kreeg beetje stelling en loopt in stap zowiezo al aan de teugel maar in draf nog neit helemaal. ik heb soms nog de nijging om te hard te zijn met mijn hand. Ik moet echt een soort verhaaltje in mijn hoofd hebben die steeds afspeelt sanne wees neit zo hard met je hand dan komt het wel! enzo maarja. Het is niet makkelijk, ik rijd haar wel eens aan de teugel maar dan komt ze heel sniekie weer omhoog want ik voel dat niet goed of ze nou aan de teugel zit of niet
mij is het ook verkeerd aangeleerd aantal jaar geleden!
Ikke2008 schreef:Ik zou (prive) les nemen als ik jou was. Mijn pard was het zelf niet gewend, en door mijn beperkte ervaring kon ik het hem onmogelijk leren, maar door de lessen zijn we nu allebei een stuk wijzer aan het worden.
_lauraa schreef:aan de foto s in je profiel te zien kan je goed rijden en kan je ook al best aan de teugel rijde .
en mijn lieve haf ook ik krijg het onder controle heb nu bijna niks in mn handen echt fijn. en als ik dan beetje been geef en heel iets speel zit ze al . alleen galop niet maar is best logisch. steling gaat ook zowat automatisch echt heerlijk ze is echt lekker los geworden in haar lijf!