voorwaarts neerwaarts is dat op de voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

voorwaarts neerwaarts is dat op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 22:45

Ik hou er erg van om mijn paard lekker los in de lijf te krijgen ,door hem voorwaarts neerwaarts te rijden,Nou hoor ik vaak dat ze dan op de voorhand lopen Vork ,En ze niet aan het werk zijn.Hoe weet ik of ze de achterhand ook gebruiken! of is het inderdaad zo dat ze dan op de voorhand lopen!!graag meningen gevraagd hierover..gr emaartje

ps;wie heeft een duidelijke foto van het voorwaarts neerwaarts lopen!!
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 07-10-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Re: voorwaarts neerwaarts is dat op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:47

Dat hangt ervanaf hoe actief je hem van achter maakt.
Als je veel (schijn)overgangen rijd gaan ze meestal de acherhand meer gebruiken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:55

Eerst op twee benen, dan voorwaarts en op achter en dan pas denken aan vwnw.
Wanneer je niet goed vwnw rijdt voel je heel veel gewicht in je handen en is meestal je paard niet snel aan het been (betekend niet dat die niet snel is) Je moet je paard op je vingertoppen kunnen rijden, anders is de kans heel groot dat die lekker op de voorhand sloft.

Voor foto's, zie de wiki?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:40

meer reacties welkom

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:13

Je paard van achteren naar voren rijden, voel dat je paard wil vertrekken, maar heeft niets te maken dat je paard hard moet gaan. Als je voelt dat je paard van acheruit naar voren wil treden en je voelt meer aanleunings druk in je handen, dan kun je paard van voren wat gaan begrenzen. Doordat je paard wat gaat begrenzen en door hem van achteren naar voren te rijden, gaat je paard wat bij elkaar rijden en op die druk wil paard na gaan geven, als paard nageeft kan paard voorwaartse neerwaartse houding gaan krijgen.

Voorwaarts neerwaarts is niet laag en rond rijden en zeker niet meer gewicht in de handen krijgen en dat je paard niet voor je benen naar voren wilt. Dat zijn vaak de beginselen van op de voorhand rijden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:17

Neem goede instructie; die kan je uitleggen hoe je goed voorwaarts neerwaarts rijdt en hoe een paard aan moet voelen. Je kan ook een goed boek over dressuur kopen, staat ook veel in....