oji schreef:@Sizzle, mijn springinstructeur zegt altijd, springen is dressuur en af en toe kom je wat tegen... En een goed parcours rijdt je tussen de hindernissen, niet op de hindernissen. Dus wat mij betreft past het hier prima
Superknap met slecht zo weinig ervaring dat je paard al zo braaf door een parcours heen loopt! Wel een paar tips voor de amazone. Beugels 2 gaten korter, op haar kont en rechtop gaan zitten tussen de hindernissen en de hand zo makkelijk mogelijk. Juist onervaren paarden in een laag parcours zoveel mogelijk op eigen benen laten lopen en zelf laten uitvinden. Je zal merken, als je je hand er af houdt en als ruiter gewoon stil zit en wacht (sprong naar je toe laten komen, niet naar de sprong toerijden), dat ook de gretige op de sprong juist veel meer in ritme naar de sprong toeblijven en dan mooi zelf kunnen passen. Als je met de hand het tempo probeert te controleren, zullen ze alleen maar harder op de sprong willen aantrekken.
Aan de opmerking van simpelman wil ik verder geen woorden vuil maken, want die vind ik beneden alle peil.
Nog een springerd. Leuk! Dressuur is inderdaad de basis voor springen. Jammer alleen dat je nog steeds mag springen als je de B hebt doorgereden. Vaak zie je springruiters snel de B door jassen, waarna ze vervolgens nog ongecontroleerd door het parcours sjezen.
Mijn dochter heeft idd ook altijd geleerd tussen de sprongen in op haar kont te zitten voor meer controle dus dat herken ik wel. Leuk paard Sizzle, die wil wel graag.
Je hebt voordeel van dressuur met springen maar andersom ook. Je wordt er zelf losser van en je paard ook.