Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarovdG schreef:Wig_love: hoop dat je snel een keer mensen ziet rijden volgens AdB waar je wel een goed gevoel over krijgt. Jammer dat je kennismaking met deze rijmethode niet goed is. De afgelopen jaar heb ik meerdere clinics gezien en dan vooral veel mensen zien rijden die echt voor de eerste keer met deze manier van rijden in aanraking komen. Voor een buitenstaander kan het stuurwerk er in het begin "te" uitzien. Zoals jij beschrijft heb ik gelukkig zelf nooit ervaren, wel licht stuurwerk, rijden van contrastelling en bewust worden van gewichtsverplaatsing en balans.
xFioon schreef:ik denk dat je het juist al Z- ruiter moeilijker heb om opnieuw te beginnen door deze methode... in dde Z rijd je natuurlijk al met stang en trens, en denk je alles te kunnen en zit alles er nog meer ingesleten, heb je veel oefeningen al op een 'verkeerde' manier geleerd, dus heb je nog meer af te leren...
Wig_love schreef:@ Succubi; IK zou graag een x willen komen kijken!! als het mag.![]()
het viel me idd op da je je teugels lang hielt.! maar zal later dat je al zij dat je er aan werkt!
maar waarom maak je een volte op zijn voorhand binnebeen om het zo eventjes krom te noemen.
want ik heb juist geleerd om op het binne achterbeen te laten 'lope' ..
sjorsie schreef:Ik denk dat mensen zo geheinzinnig doen omdat heel veel mensen denken dat je alleen naar ADB gaat met paarden die al zijn opgegeven en als je dan zou toegeven dat je via ADB lest dat jou paard dan ook zo zou kunnen zijn, wat absoluut belachelijk is maar ja, mijn paard is fysiek 100% en hij loopt er echt super op, rijden is weer leuk nu.
Leuk al die O-tjes
daffie1986 schreef:Gisteren naar de clinic geweest en ik ben niet te spreken over de manier van teugelhulpen. Het losgooien van de teugels en dan vervolgens terugtrekken, paard zijn oren gingen plat in de nek toen antoine dit voordeedt. Nee, de rest van de manier heb ik weinig van meegemaakt want het ging alleen maar om het rechtstellen.