[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:10

Oh ja, ik hou mijn teugels te lang, ben ik mij van bewust, word aan gewerkt :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:20

Dit was 1 van de eerste lessen via AdB.
Het was de 2e les van die dag en waren beiden heel erg moe dus wat traag :o
http://s48.photobucket.com/albums/f244/ ... -2-098.flv

En dit was een les bij de da in het begin.
Let vooral op mijn handen :o
En hoe ze zich door een bocht laat vallen. Ze zegt wel "omstellen" en binnen been. Maar 500kilo om je been vouwen??
Ik vind d'r net een bouwvakker haha.
Maar goed, je ziet goed het verschil in het omstellen. Dat na 3 maanden les ze zich makkelijk om laat stellen als jij zorgt dat zij goed in balans is.
http://s48.photobucket.com/albums/f244/ ... V00685.flv

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:31

CarovdG schreef:
Wig_love: hoop dat je snel een keer mensen ziet rijden volgens AdB waar je wel een goed gevoel over krijgt. Jammer dat je kennismaking met deze rijmethode niet goed is. De afgelopen jaar heb ik meerdere clinics gezien en dan vooral veel mensen zien rijden die echt voor de eerste keer met deze manier van rijden in aanraking komen. Voor een buitenstaander kan het stuurwerk er in het begin "te" uitzien. Zoals jij beschrijft heb ik gelukkig zelf nooit ervaren, wel licht stuurwerk, rijden van contrastelling en bewust worden van gewichtsverplaatsing en balans.

Contrastelling oefen ik ook altijd, lage lijn met losrijden en dan op volte naar buiten recht en naar binne, net hoe hij voelt, of ik ga weer naar buiten, en dan achterhand hand later erbij (dus ook Schouder binnewaarts en traver op de volte, en tussendoor reachtstellen en dan of terug of omstellen!

@ Succubi; IK zou graag een x willen komen kijken!! als het mag. :o
het viel me idd op da je je teugels lang hielt.! maar zal later dat je al zij dat je er aan werkt!
maar waarom maak je een volte op zijn voorhand binnebeen om het zo eventjes krom te noemen.
want ik heb juist geleerd om op het binne achterbeen te laten 'lope' ..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:36

xFioon schreef:
ik denk dat je het juist al Z- ruiter moeilijker heb om opnieuw te beginnen door deze methode... in dde Z rijd je natuurlijk al met stang en trens, en denk je alles te kunnen en zit alles er nog meer ingesleten, heb je veel oefeningen al op een 'verkeerde' manier geleerd, dus heb je nog meer af te leren...

Ben ik niet met je eens. De oefeningen van Z ruiter kunnen wel goed uitgevoerd worden in de zin dat paard op 3 sporen loopt ofzo. maar als de basis niet goed erin zit, kan de oefening ook nooit goed zijn.
Waarom zou het voor Z ruiter moeilijker zijn om alles op nieuw te leren. Ten eerste ben je nooit te oud om te leren (als je tenminste het aandurft om te leren) en ten tweede moet je ten alle tijden eerst de basis in orde hebben, of je nu B L of Z bent dat maakt niet uit.

Ongeacht hoe je rechtricht, als de basis maar in orde is.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:15

Wig_love schreef:
@ Succubi; IK zou graag een x willen komen kijken!! als het mag. :o
het viel me idd op da je je teugels lang hielt.! maar zal later dat je al zij dat je er aan werkt!
maar waarom maak je een volte op zijn voorhand binnebeen om het zo eventjes krom te noemen.
want ik heb juist geleerd om op het binne achterbeen te laten 'lope' ..

Nou, kom maar een keer kijken en dan leg ik meteen uit wat ik doe en kan je het evt zelf ook eens proberen :)
Mijn teugels zijn idd heel erg lang, Marny is érg sensibel en op de pinken te rijden en ik wil dat ze op zichzelf loopt en niet mijn teugel misbruikt. Maar dat is geen reden om ze zó lang te hebben ;)
Zoals ik al zei ben ik nog maar 3 maanden bezig en dit zijn filmpjes dat ik zelf aan het werk ben dus soms zit ze idd nog op het voorbeen als ik haar omstel en soms loopt ze te traag om goed te kunnen ondertreden.
Dat zijn ook precies de problemen die ik had en aan werk, dus logisch dat je dat nog ziet :)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:21

@ Succubi;
Dat lijkt me zeker uit! doen we even afspreken, weet niet of je de moglijkheid heb om mij dan op het station vn amersfoort op te pikken?! weet ook niet welke dagen jou het beste uit komt! want lijkt me echt wel leuk om te zien!!

maar eventjes nog over het filmpje:: ik hoorde je instructriece zegge van goed op het binne voorbeen (kan het fout gehoort hebben hoor!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:29

Dát filmpje was een voorbeeld van de lessen bij de dierenarts.
Hoe zij liep vóórdat ik via de AdB Methode begon, zodat je het verschil kan zien ;)
Ik kan je oppikken op het station! :)
Verder ben ik heel veel vrij, zullen we zo even via pb afspreken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:38

haha in mijn fotot opic wordt beweerd dat ik niet via AdB rijd hmmm leuk :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:13

Nee Cinnepin, dat staat er niet.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:33

Nou, ben het wel eens dat sommige het wel zo formuleren dat zij idd geen les krijgt via de AdB methode ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:36

Nee, ze zien er geen AdB in, maar er wordt nergens beweerd dat ze dr niet geloven. Je doelt misschien op het stukje mening/feit, daarin zegt die persoon juist dat het best zal zijn dat Cinnepin les van 'm heeft, maar dat ze het niet van de foto's af ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:20

ik vind ook dat ze het zo formuleren idd :)
Als er staat dat iemand op een bepaalde manier les krijgt of van een bepaald iemand vind ik t kinderachtig om daar moeilijk over te doen! iemand gaat daar echt niet over liegen nem ik aan

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:02

Ik denk dat mensen zo geheinzinnig doen omdat heel veel mensen denken dat je alleen naar ADB gaat met paarden die al zijn opgegeven en als je dan zou toegeven dat je via ADB lest dat jou paard dan ook zo zou kunnen zijn, wat absoluut belachelijk is maar ja, mijn paard is fysiek 100% en hij loopt er echt super op, rijden is weer leuk nu. :)
Leuk al die O-tjes :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:06

Sucubbi, wat een vooruitgang al bij jullie zeg, ik heb jullie zien rijden toen bij Mier en dit ziet er echt al zo veel beter uit! Super hoor :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:09

Dank je Naomi! :D
Ik heb gister voor het eerst weer gelange lijnt en WAUW! Meestal zit je erop en nu erachter/naast maar met slingerlijnen gaat haar hele rug mee als een slangetje!
En soepel! En... Mooi! :o
Jammer dat het zo donker was maar ik probeer gauw foto's/filmpjes ervan te maken! :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:16

Ik ga dat vandaag ook maar weer eens doen, heb het vrijdag nog gedaan en dat pakt ze zo goed op! Eerst trapte ze alleen maar naar de lijnen en nu laat ze het aardig goed toe. Ik doe nu zoveel mogelijk aan de hand met Naomi omdat het leenzadel wat ik nu gebruik niet helemaal lekker ligt (ik kan er niet op stil zitten en volgens mij drukt het zadel iets op der schouders) en dat belemmert het ontspannen rijden. Nog eventjes en dan heb ik gelukkig mijn eigen WOW en dan kunnen we er hopelijk echt tegen aan ;)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:52

sjorsie schreef:
Ik denk dat mensen zo geheinzinnig doen omdat heel veel mensen denken dat je alleen naar ADB gaat met paarden die al zijn opgegeven en als je dan zou toegeven dat je via ADB lest dat jou paard dan ook zo zou kunnen zijn, wat absoluut belachelijk is maar ja, mijn paard is fysiek 100% en hij loopt er echt super op, rijden is weer leuk nu. :)
Leuk al die O-tjes :)

Nou daar gaat het om lijkt me, dat je plezier hebt in rijden en door wie het komt, lijkt me niet echt er toe doen.
En je zult dat altijd blijven houden dat er negatief gesproken word, dat is niet alleen met AdBt hoor, dat is met een iedere instructeur ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:09

@ sjorsie: Ik ben gaan starten omdat ik anders weer een excuus had om het niet te de doen. En ik ben heel tevreden hoor met m'n punten en hoe hij liep, super ontspannen. En dan te bedenken dat ik met onwijze waslijnen reedt en evengoed 166 en 171 punten heb gehaald. Alle scorepunten waar ik een 5 voor kreeg waren allemaal fouten die op mij terug te voeren waren dus als ik dat de volgende keer aanpak krijg ik daar al 7 ens voor(volgens de jury, en dit was geen gemakkelijke).

Vanavond naar AdB op de groene heuvel vriendin gaat mee dus die kan mooi filmen. Dan kan ik morgen op mijn gemak de filmpjes van de wedstrijd vergelijken met de les hoe het eruit ziet. Kan ik dus ook meteen zien of die op deze manier voorruit gaat of niet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:36

Gisteren naar de clinic geweest en ik ben niet te spreken over de manier van teugelhulpen. Het losgooien van de teugels en dan vervolgens terugtrekken, paard zijn oren gingen plat in de nek toen antoine dit voordeedt. Nee, de rest van de manier heb ik weinig van meegemaakt want het ging alleen maar om het rechtstellen.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:24

maar je vond hem wel lekker gaan lopen toch?
volgens mij is een clinic ook veel te kort om echt wat van mee te krijgen,

wel vond ik alle paarden heel erg opknappen al na 5 minuten les,
1 paard die kwam binnen en gebruikte zijn voorbenen heel appart een beetje tuiger opgooi,
en op een gegeven moment vond ik het een heel mooi paard, was zo een verschil,
zou je eigenlijk op de video moeten kunnen terugzien,
want we zaten nog met mensen aan tafel te praten over het verschil en waar dat nou was gebeurd?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:27

Ik ben ook bij de clinic geweest, vond het interessant en leuk om het nu eens in het echt gezien te hebben.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:54

ja, hij liep idd verder lekker dat zal ik ook niet ontkennen. Maar dat zeg ik ook ik ben het alleen niet eens met de manier van de teugelhulpen om het zo maar even te noemen.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:57

Wanneer gooide Antoine de teugels dan los? Klink inderdaad niet echt heel fijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:58

Teugels los?
Ik moet in het begin met iets langere teugels rijden zodat je het paard zelfstandig laat lopen maar ik moet wel altijd contact met de mond houden.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:03

daffie1986 schreef:
Gisteren naar de clinic geweest en ik ben niet te spreken over de manier van teugelhulpen. Het losgooien van de teugels en dan vervolgens terugtrekken, paard zijn oren gingen plat in de nek toen antoine dit voordeedt. Nee, de rest van de manier heb ik weinig van meegemaakt want het ging alleen maar om het rechtstellen.

Ik reageerde op dit stukje, n.a.v. een clinic van Antoine.