paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

an100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:59

Weten jullie wat ik nou triest vind?
Dat zelfs de ruiters het onderling nog niet eens kunnen worden!!! |(

Naar mijn mening is de paardensport een sport! En hoe je deze sport ook beoefend, en op welk niveau dan ook, en met welke borstelbeurt of modderbak die je eerst moet doorkruisen:
We doen het allemaal hopelijk met hetzelfde doel! Fijn bezig zijn met die prachtige dieren!

Succes allemaal met jullie sport!
Ik geniet in ieder geval van de mijne!
/3

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:42

Beste An100, niemand zegt dat paardenSPORT geen sport is, maar alleen dat paardRIJDEN niet per definitie een sport is.

Enne, ik geniet van mijn paarden, niet van "sport" :j

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:12

Waratje schreef:
Enne, ik geniet van mijn paarden, niet van "sport" :j

_/-\o_

emilyslaluna

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:48

Ach kom op, doe niet zo flauw tegenelkaar!!! Sommigen vinden paardrijden een sport en anderen niet, we kunnen blijkbaar erlkaar niet overtuigen dus kunnen we nu stoppen met discusieren?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:48

Het hangt er vanaf vind ik. Ik heb elke zaterdag dressuur les met mijn paard en wees maar zeker dat ik dan een rood tomatenhoofd heb en na 3 kwartier al redelijk kapot ben :') Maar laten we eerlijk zijn als ik de dag erna een rustig buitenritje doe, zit ik inderdaad gewoon op mijn luie kont. Maar ook ik vind het heel irritant als mensen beweren dat het gewoon helemaal geen sport vinden. Tegenstelling is wel dat mijn vrienden het wel allemaal eens willen uit proberen, helaas vertrouw ik mijn paard nog niet helemaal met beginners :D

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:50

Paardrijden is zeker wel een sport. Je bent toch echt in beweging, en je probeert ''een'' te worden met een paard, wat ook veel teamwork vraagt, Je bent in beweging(wat soms heel vermoeien kan zijn :') ) DUs zeker wel een sport :P

Mijn broers zeggen altijd dat het geen sport is :P ze hebben overigens zelf wel paardgereden :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:04

Uhm Soprano, als ik dressuurles heb met mijn paard(en) dan heb ik zeker niet een rood tomatenhoofd, erger nog, als het lekker gaat zweet ik niet en kom ik zeker niet moe van mijn paard af. }>
Daarnaast zie ik niet helemaal wat een tomatenhoofd en kapot zijn te maken heeft met wel of geen sport. Zie eerdere opmerkingen over tuinspitten, naar school/werk fietsen enzovoort. Kun je een rood hoofd van krijgen, maar daarmee is het ook geen sport.

_Rosaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:13

Tuurlijk is paardrijden een sport! Je ziet die beginnertjes toch rondhobbelen, en de volgende dag vreselijke spierpijn hebben? Dus je moet er spieren voor kweken, dus een sport! Toch...?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:15

_Rosaaa_ schreef:
Tuurlijk is paardrijden een sport! Je ziet die beginnertjes toch rondhobbelen, en de volgende dag vreselijke spierpijn hebben? Dus je moet er spieren voor kweken, dus een sport! Toch...?

Nee dus, zie elders in dit topic.......

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:23

Mijn man was vroeger van mening dat paardrijden geen sport was en zeker niet moeilijk kon zijn. Nu praat ik over zo'n 18 jaar geleden toen we nog verkering hadden. Hij wilde wel even een rondje op mijn paard maken,en Boris,zo heette mijn paard destijds, was het daar niet mee eens. Manlief lag er dan ook rap naast. Hij heeft toen rijlessen genomen bij een manege omdat hij het toch erg moeilijk vond en het natuurlijk ook niet kon hebben dat ie er af was gesodemieterd. Na 20 lessen gaf hij het uiteindelijk op,het viel hem zwaar tegen en zijn hele lijf deed zeer. Vind ik nog steeds jammer want ik zag ons al samen buitenritten rijden...maar ja,het zit er niet in. Hij is nu de laatste op aarde die zal zeggen dat paardrijden geen sport is! :D

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:46

heb van het weekend endurancewedstrijd gehad! 30km waarvan ongeveer 85% gedraaft en gegallopeerd, ik rij op een draver dus er zit nog verschil in het ligtrijden qua tempo! enof het sport is! zelfs voor mn groom is het sport en die rijdt niet eens paard :P ! oja en endurance is zelfs teamsport :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:55

Endurance is inderdaad een tak van paardensport, maar daarmee is niet alle paardrijden ook maar meteen sport. Waarom vind iedereen die lichamelijke inspanning zo belangrijk? Want damsport is echt sport, maar om nou te zeggen dat je er van gaat zweten....... :n

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:58

ik zie paardrijden niet als een sport . Als ik mijn paard rij zie ik het meer als iets wat ik lekker als ontspanning in mijn vrije tijd doe . En dat is genieten!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:43

Ik zie het als sport en ontspanning...ik geniet als ik rij op mijn dame maar ik zweet mij soms ook rot tijdens de training:-)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:27

Tja, ik vind fietsen ook niet echt sport, zeker niet op die ouwe opoefiets van me en die stukjes die ik rustig rond kachel (al kom ik er, zeker met stevige tegenwind en haast, ook weleens rood aangelopen, zwetend en hijgend vanaf). Maar ruil ik dat barrel in voor een heuse mountainbike of racefiets en ga ik serieus trainen dan wordt fietsen voor mij ineens wel sport, al helemaal als ik daarnaast ook aan wedstrijden zou gaan doen.
Met paardrijden hetzelfde laken een pak. Lekker hobbelen door het bos of op mijn gemakje wat oefeningetjes doen in de bak vind ik nauwelijks sport, wel heerlijk en uiteraard de beste manier van ontspannen die er bestaat :D . Maar gaan we serieus in training, en bv ook op wedstrijd, dan wordt het weer wel sport.

Maar goed, ik blijf me dus nog steeds afvragen waarom het nu zo belangrijk is dat paardrijden sport gevonden moet worden. Láát ze toch, als 'men' zo graag wil stangen door te roepen dat het niks met sport te maken heeft, geef ze gelijk en zeg dat je alleen maar rondjes hobbelt op een kroket waar de pootjes nog aan zitten en dat uiteraard iedereen dat kan. Staat 'men' meestal met een bek vol tanden omdat ze die niet zagen aankomen. En dat is dan weer wel lachen, vind ik tenminste.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:48

Paardrijden is een inactieve sport.

Eline_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:49

ik noem paardijden een hobby maar doe het heel graag
een echte sport is het niet maar jaa ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:52

Ik heb een gloeiende hekel aan alle vormen van sport.

Paardrijden is voor miij dus zeker geen sport..... :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:05

Paardrijden is geen sport, maar een passie :D

Hoewel het volgens mijn fysio wel goed is voor mijn lage spierspanning.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:04

paardrijden is zeker wel een sport ! ik heb een langere tijd niet kunnen rijden en toen ik er weer opstapte heb ik toch echt wel een week spierpijn gehad. en spierpijn krijg je altijd als je een langere tijd niet gesport hebt.

en we doen niet voor niets mee aan de Olympisch Spelen en die is er alleen voor sporten.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:06

Het boeit me echt totáál niet als mensen paardrijden geen sport vinden,
voor mij is het een hobby, een levenswijze.. en ja, ook mijn sport..
als anderen het niet zo zien, jammerdan, maakt me niks uit ;p

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:16

Paardrijden hoeft niet perse een sport te zijn. Het kan wel een sport zijn, het ligt eraan wat je ermee doet. Wil je hoog in de wedstrijden rijden? Of gewoon thuis hard trainen, dan is het een sport. Ga je lekker een ritje maken buiten, of lekker in de bak genieten, dan is het een hobby. Ik doe het namelijk allebei.
Maar wat maakt het uit wat anderen vinden over paardrijden? Zij mogen het toch zelf weten? Als je maar zelf weet wat je vindt!!!

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:32

Mijn vader vind het zelf ook geen sport. En laatst zei hij dat hij wou dat ik op een team sport zat, en toen zei ik:' dat zit ik, ik werk samen met mijn paard!' hahaha en toen zei hij even niks meer. En heb hem er verder ook niet meer over gehoord _/-\o_
hahahahahaa!! :P

megannxxx_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:44

ik hoor het ook regelmatig..
nou ik vind het een sport hoor. :j

Gabbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:31

Ik hoor het ook wel eens, maar heb dan ook altijd zoiets van probeer het zelf eens. Het kan best vermoeiend zijn, en het is ook een goede training voor je buikspieren en je balans.