Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michelle99 schreef:Maar het doel zoals ik dat altijd heb geleerd is het paard op de buiten teugel te krijgen en niet op 2 teugels.
Luckystory schreef:WinBinChes schreef:Hoe zit het dan als een paard rechtsom loopt en rechts vastpakt en links niet aan neemt? en dus eigenlijk met de schouder naar binnen komt in de wending.
Linksgebogen: rechts is bolle kant, links holle.
Je merkt dan vooral dat het moeilijk is hem rechtsom meer op de (linker) buitenteugel te krijgen.
Kuiken schreef:Sturen doe je met je buitenteugel, voor de rest wil ik hem graag op 2 teugels hebben.
Kuiken schreef:WinBinChes schreef:Hoe zit het dan als een paard rechtsom loopt en rechts vastpakt en links niet aan neemt? en dus eigenlijk met de schouder naar binnen komt in de wending.
Hoe zit het bij jouw paard dan linksom?
Somebitch schreef:Kuiken schreef:Sturen doe je met je buitenteugel, voor de rest wil ik hem graag op 2 teugels hebben.
Bij mij is het tempo ook met de buitenteugel
Kuiken schreef:Sturen doe je met je buitenteugel, voor de rest wil ik hem graag op 2 teugels hebben.
WinBinChes schreef:Linksom gaat redelijk goed. Ik rijdt de wendingen altijd buitenteugel binnenbeen. Dan is rechts al mijn buitenteugel en dat is de teugel die hij wel graag aanneemt. Verder rijdt ik hem wel eens contra stelling. Zodat hij wel leert om links aan te nemen. Dan heb ik hetzelfde probleem als rechtom. Links neemt hij niet graag aan.
Kuiken schreef:WinBinChes schreef:Linksom gaat redelijk goed. Ik rijdt de wendingen altijd buitenteugel binnenbeen. Dan is rechts al mijn buitenteugel en dat is de teugel die hij wel graag aanneemt. Verder rijdt ik hem wel eens contra stelling. Zodat hij wel leert om links aan te nemen. Dan heb ik hetzelfde probleem als rechtom. Links neemt hij niet graag aan.
Deze vraag kreeg in ook mijn trainingsweek namelijk..
Mijn paard heeft exact hetzelfde probleem. Linksom gaat in zijn geval ook niet goed, ja zo voelt het wel! maar dan nog wil hij links niet aannemen. Alleen het probleem is weg te poetsen omdat hij toch op voltes e.d. op de buitenteugel gereden wordt
_angela_ schreef:ik weet meer als dat ik kan....
Kuiken schreef:In een ideale wereld doe ik ook tempowisselingen met mijn zit, maar dat komt nog niet altijd door
Somebitch schreef:Hadden we maar een ideale wereld![]()
Maarjaa ik ben nog lang niet zo ver als jullie
_angela_ schreef:ik weet meer als dat ik kan.... in theorie is het allemaal zo gemakkelijk, te paard heb ik er meer moeite mee. Ben nou niet bepaald een natuurtalent...
Kuiken schreef:_angela_ schreef:ik weet meer als dat ik kan.... in theorie is het allemaal zo gemakkelijk, te paard heb ik er meer moeite mee. Ben nou niet bepaald een natuurtalent...
Nou inderdaad.. Vanaf een plaatje of vanaf de grond is het allemaal vrij makkelijk te zien.. Maar dat voelen!! Pfff